draagzak... voor- en nadelen

Hoi hoi,

Met ons zoontje heb ik de baby bjorn draagzak gehad.
Deze is goed bevallen. Je mag hem officieel gebruiken vanaf een week of 6 en eigenlijk nog wat later. Dit is omdat je kindje alleen rechtop kan zitten en voor hem/haar vermoeiend kan zijn.
Met ons dochtertje van 2 weken oud heb ik nu de draagdoek (trico slen). Ze ligt er heerlijk in en is meteen stil als ze er in ligt. Het is eventjes oefenen, maar na 1 keer knopen heb je de slag al te pakken.
De echte goede tip die ik je kan geven is naar de winkel te gaan waar ze de draagzak en draagdoek verkopen. Deze eerst even zonder je kindje te proberen en daarna je kindje er in te doen. Dan weet je meteen hoe het gewicht voelt én of je kindje het wat lijkt.

Succes met het kiezen!

gr. Marieke

Hej!
Wij hebben de BabyBjörn draagzak aangeschaft. Ik vind het een hele prettige draagzak! Vroeger had ik er een van stof, maar die sneed op een gegeven moment echt in de schouders.
De BabyBjörn is erg stevig. De kruisbanden op de rug moeten tussen-onder de schouderbladen samen vallen, waardoor het gewicht goed verdeeld wordt. Ik heb snel last van mijn rug, maar ik moet zeggen dat ik het lang vol kan houden met de draagzak. Als ik de hond uitlaat, neem ik Linde altijd zo mee, want bij ons zijn geen mooi geplaveide asfaltwegen of stoepen maar bospaden, hele smalle. De wagen kan er niet door.
Ik vind het een veilig en knus gevoel om Linde op de buik te dragen. Bang om te vallen ben ik niet, alleen als de hond gezellig voorlangs kruist, voel ik wl fftjes zoiets van: zie ik alles wel goed genoeg?
Het voordeel vd babyBjörn vind ik wel dat ze straks als ze stevig haar hoofd rechtop kan houden, dat ze er andersom in kan. Ze kijkt dan van  mij af en kan lekker alles vd omgeving zien.
De draagzak is verstelbaar naar gewicht en lengte.
Ik kan hem zelf aan en af doen. Mocht de kleine slapen kun je de zak er helemaal afklikken en met hangedeelte (wat dan een soort van matje is) neerleggen. Evt. kun je zelfs BV geven terwijl de baby op de buik hangt. Ik heb dat eens 1x gedaan, maar vond het niet heel erg praktisch en moest ook wel ondersteuning geven onder haar billen. Maar wie weet gaat dat bij een ander beter.
Ze kunnen er van heel jong al in, omdat het hoofdje heel goed ondersteund wordt, ook dat is verstelbaar.
Succes met je keuze, probeer het in een winkel eens met passen!
Liefs Pippi

P.s. Kijk zo zit het ongeveer:

nou jullie hebben me wel overgehaald!!! haha

pippi: welke van baby bjorn heb jij? Er zijn verschillende soorten zie ik.
Wat een ontzettende lieve foto!! Ik ben jaloers op je dat je zo in het bos kunt wandelen! Dat lijkt me ook heeeeerlijk!!

Wij hebben ook de Baby Bjorn, ik heb hem zelf alleen nog nooit omgehad, mijn vriend vind het heerlijk om hiermee te lopen als we gaan wandelen in het bos.

Voor degenen die ook een Baby Bjorn hebben: vanaf wanneer kan je kleintje erin met de rug naar je toe, zodat ze vooruit kunnen kijken?

Groetjes Marije

hoi hoi

Ik wilde er ook graag een toen ik bevallen was van mijn zoontje.
ik heb er toen een geleend van iemand om te zien of het me beviel. voordat ik zo'n dure aanschaf zou doen.

Helaas beviel het mij niet zo heel goed.
Ik vond het niet echt prettig en ik heb hem dus ook zelden gebruikt.
Misschien voor jou ook nog een idee... Bij iemand lenen....
Dan weet je of het iets voor je is, voordat je je geld uitgeeft.

Succes...
(ik vind het er overigens wel heel vertederend uit zien hoor en het leek me zooooooo heerlijk... maar voor mij werkte het dus niet...)

gr. mama Peet

Terug
Bovenaan