Hej!
Wij hebben de BabyBjörn draagzak aangeschaft. Ik vind het een hele prettige draagzak! Vroeger had ik er een van stof, maar die sneed op een gegeven moment echt in de schouders.
De BabyBjörn is erg stevig. De kruisbanden op de rug moeten tussen-onder de schouderbladen samen vallen, waardoor het gewicht goed verdeeld wordt. Ik heb snel last van mijn rug, maar ik moet zeggen dat ik het lang vol kan houden met de draagzak. Als ik de hond uitlaat, neem ik Linde altijd zo mee, want bij ons zijn geen mooi geplaveide asfaltwegen of stoepen maar bospaden, hele smalle. De wagen kan er niet door.
Ik vind het een veilig en knus gevoel om Linde op de buik te dragen. Bang om te vallen ben ik niet, alleen als de hond gezellig voorlangs kruist, voel ik wl fftjes zoiets van: zie ik alles wel goed genoeg?
Het voordeel vd babyBjörn vind ik wel dat ze straks als ze stevig haar hoofd rechtop kan houden, dat ze er andersom in kan. Ze kijkt dan van mij af en kan lekker alles vd omgeving zien.
De draagzak is verstelbaar naar gewicht en lengte.
Ik kan hem zelf aan en af doen. Mocht de kleine slapen kun je de zak er helemaal afklikken en met hangedeelte (wat dan een soort van matje is) neerleggen. Evt. kun je zelfs BV geven terwijl de baby op de buik hangt. Ik heb dat eens 1x gedaan, maar vond het niet heel erg praktisch en moest ook wel ondersteuning geven onder haar billen. Maar wie weet gaat dat bij een ander beter.
Ze kunnen er van heel jong al in, omdat het hoofdje heel goed ondersteund wordt, ook dat is verstelbaar.
Succes met je keuze, probeer het in een winkel eens met passen!
Liefs Pippi
P.s. Kijk zo zit het ongeveer: