Draagzak

<p>Wie kan mij een draagzak aanraden? Ik heb nu een draagdoek geleend van een vriendin, maar dit bevalt mij niet. Ik vind het knopen erg ingewikkeld. Een draagzak lijkt mij gemakkelijker, dus tips zijn welkom.</p>

Tula free to grow vind ik erg fijn. Deze is al vanaf geboorte te gebruiken. Maar aangezien er veel keuzes zijn zou je ook eens bij een draagconsulent langs kunnen gaan. Die hebben vaak meerdere draagzakken liggen waardoor je kunt testen welke voor jou het prettigst is. Belangrijkste is dat je in ieder geval voor een ergonomische drager gaat waarbij je kindje echt in de M houding zit met de heupjes. In de normale babyzaken worden namelijk nog weleens zakken als ergonomisch verkocht terwijl ze dat niet zijn. Waar je ook goeie tips kunt vinden is op de FB pagina draagpraat. Succes met je keuze!

Ik heb een Stokke 3in1 en die is heel fijn. Mijn zoontje is nu 9 maanden en ruim 10 kilo maar wij gebruiken hem nog steeds. Makkelijk in gebruik en ergonomisch fijn

Ik heb ook de ergovaby 360. Wel een iets oudere versie inmiddels al. Ik ga hem nu inmiddels gebruiken voor ons derde kindje. Absoluut één van de beste aankopen die we voor de kinderen in de babytijd hebben gedaan.  

Wij hebben onze Stokke draagzak gekocht bij Babypark. Dit was de enige draagzak die niet meteen pijn deed aan mijn rug. Veel draagzakken gaan om je schouders/oksels en dat vond ik absoluut niet fijn. Ook ben ik maar 1.55 en zodoende waren veel zakken erg grof voor mij..
Je mag daar alle draagzakken/doeken die ze hebben proberen met pop en je eigen baby en hele fijne hulp gehad! Ik zag wel dat ze ook van Babybjorn draagzakken hebben, deze zijn dus absoluut niet ergonomisch. Wel even Googlen of hij dan niet ergens goedkoper is, want ze hebben laagsteprijsgarantie, maar dit is niet doorgevoerd op alle producten in de winkel.
Draagdoekconsulent is ook een goede optie. Ik vond het alleen zonde om daar veel geld aan uit te geven, want goedkoop is zon draagzak toch al niet..

Ik had ook eerst een draagdoek en kwam er al snel achter dat het heeeelemaal niks was voor mij, maar een kinderwagen al helemaal niet ? dus heb ik de draagzak van little frog gekocht, wel ff een investering maar ik gebruik hem super veel en zal dat ook nog lang blijven doen! Baby is nu bijna 11 maand en vind het nog helemaal prima en gezellig.

Terug
Bovenaan