Draagzak

<p>Ik heb een baby van 2 maanden oud en wil graag een draagzak gebruiken voor het wandelen buiten of even een boodschap doen. </p><p>Wat doe ik de kleine aan? En wat doe ik zelf aan met dit koude weer? Ik zit er over na te denken om een speciale winterjas te kopen... zodat ze onder mijn jas zit. Dan trek ik haar geen jas aan maar wel een muts. </p><p>Of kan ik haar beter zelf meer aankleden en over mijn jas dragen. Maar hoeveel trek ik haar dan aan? En worden haar benen dan niet koud? </p><p>Iemand ervaring? </p>

Ik zou voor de winter inderdaad voor een draagjas gaan. Hoef je de kleine niet helemaal dik aan te kleden. Voordeel ook is als je ergens heen wandelt en vervolgens binnen bent je alleen je eigen jas uit hoeft te doen en de kleine lekker in de draagzak kunt laten. Mijn ervaring is namelijk dat ze heerlijk slapen hierin. Als je ze dan dik aangekleed hebt is het veel te warm binnen en moet je ze steeds helemaal uit en aan kleden.

Ik kleed mijn zoontje aan in een winterpak, en houd zelf mijn jas open en heb een trui aan. Maar het hangt ervan af wat je gaat doen. Als je bijvoorbeeld echt op pad gaat met je baby en de draagzak kan ik me wel voorstellen dat het handig is als je je eigen jas ook dicht kunt doen (ik weet nog niet hoe wij dat hier gaan doen). Ik heb hem nu meestal in de draagzak mee naar het kdv en vind het dan fijn zelf een 'normale' jas aan te hebben als ik naar mijn werk door fiets.

Ik zou inderdaad een draagjas aanschaffen, superfijn! Er zijn veel mooie, goede jassen, al zijn sommige merken vrij duur. Als je twijfelt hoe vaak je hem zult gebruiken, zou ik inderdaad eens bij Bonprix snuffelen, daar zijn ze niet zo duur!
Met een draagjas hoeft je kindje inderdaad alleen een mutsje op naar buiten, voor de rest is jouw lichaamswarmte samen in 1 jas echt warm genoeg :)

[quote quote=10264952]Ik kleed mijn zoontje aan in een winterpak, en houd zelf mijn jas open en heb een trui aan. Maar het hangt ervan af wat je gaat doen. Als je bijvoorbeeld echt op pad gaat met je baby en de draagzak kan ik me wel voorstellen dat het handig is als je je eigen jas ook dicht kunt doen (ik weet nog niet hoe wij dat hier gaan doen). Ik heb hem nu meestal in de draagzak mee naar het kdv en vind het dan fijn zelf een ‘normale’ jas aan te hebben als ik naar mijn werk door fiets.[/quote]
precies dit. Ook als ik een wandeling maak van halfuurtje of even naar de winkels loop, maar heb het dus ook nog niet gedaan voor lange wandelingen. Mijn dochter slaapt inderdaad heerlijk in de draagzak, maar dat is meestal klaar zodra ik stil sta, dus als ik ergens ga zitten, moet ze er toch uit. Wat mij tegenhoudt om een draagjas te kopen, is dat als ik wel ga wandelen, dat vaak met mijn man is. En dan wil hij het liefst onze dochter dragen. 

Oh ik had dr in een dik vest en mn jas open, zelf wel een trui en sjaal over mn schouders.. maargoed eerste tijd een doek en das wat bedekter.. een draagjas ken ik niet.. maar klinkt fijn!

Terug
Bovenaan