Draagzak

Hoi
Ik draag mijn dochter 11 maanden in een draagdoek en doe haar een vest en een mayo aan als ik haar mee neem en heb zelf een dunne winterjas aan die ik niet helemaal dicht doe en dan heeft ze het lekker warm 

Hallo
Hier een dochter van 4 maanden. en met dit koudere weer als ik haar meeneem in de draagzak, doe ik haar maillots en een broek erover aan met schoentjes.
En dan boven kleding gewone kleertjes met een iets dikkere jasje. Eventueel als je eigen kind het snel koud heeft kun je ook nog kiezen voor een muts met handschoenen.

Zelf heb ik een normale winterjas aan vind het zonder om zn speciale winterjas te kopen voor 1 koudere periode

Hallo
Hier een dochter van 4 maanden. en met dit koudere weer als ik haar meeneem in de draagzak, doe ik haar maillots en een broek erover aan met schoentjes.
En dan boven kleding gewone kleertjes met een iets dikkere jasje. Eventueel als je eigen kind het snel koud heeft kun je ook nog kiezen voor een muts met handschoenen.

Zelf heb ik een normale winterjas aan vind het zonder om zn speciale winterjas te kopen voor 1 koudere periode

Draagjas? Is dat een ding? Inderdaad eens met bovenstaande... Geen geld aan uitgeven, zeker als het een duur item is. Ik heb gewoon een iets te grote jas aan. Of een groot vest van mijn man als het warmer is met de jas open.
Het wordt al snel (te) warm hoor met die kleine. Ik trek haar alleen een muts aan, verder gewoon wat ze al aan heeft.

Ik heb blijkbaar al vrij brede jassen die ik normaal gewoon draag, dus de draagzak (+ mijn dochter) past grotendeels onder mijn jas (onderste knoop dicht) en ik doe mijn sjaal dan bovenin een beetje om haar heen. Hoofdje goed vrij (want ze wil inmiddels alles zien met 5,5 maand) en een muts op en sloffen aan. Verder normale kleding eronder, wel vestje aan dan.
Ik breng en haal haar ook zo naar de opvang en dat gaat heel makkelijk zo! Geen hele winteroutfit aan en uit doen:)

Ik heb een draagjas (idd van bonprix zoals al genoemd hierboven). Bevalt me uitstekend. Voor mij is het de investering zeker waard. Ik breng mijn zoontje van 11 maanden ook regelmatig in de draagzak + jas naar de opvang ga daarna verder naar mn werk. De meeste draagtassen werken met een “inzetstuk” dat kun je er makkelijk uitrusten om er een gewone jas van te maken. 
Zonde om het voor een korte periode te kopen? Tja, ik kan me de overweging goed voorstellen. Wij gebruiken de kinderwagen echter nauwelijks, ik draag onze kleine vrijwel dagelijks. Het is dus voor mij te vergelijken met een voetenzak voor de kinderwagen: niet absoluut noodzakelijk maar wel erg handig en comfortabel. 
Het enige bezwaar dat ik wel herken is dat idd mijn man de draagjas niet kan gebruiken.. dat vind ik zeker jammer. 

Ik gebruik ook met veel plezier een draagjas van bonprix. Ideaal. Ik doe mijn dochter alleen even een muts op en op winderige dagen een colsjaaltje om (soms waait het er een beetje bij in van de bovenkant) en dan kan ze zo in de draagzak en bij mij in de jas. Geen gedoe met maillots of winterpakjes. En we blijven er allebei lekker warm bij.
Het kost inderdaad even wat, maar op bonprix staan er heel wat in verschillende prijsklassen. En kijk eens op marktplaats, daar heb ik mijn draagjas ook aangeschaft. En ben er elke dag weer blij mee. Ik weet niet of je nog kinderwens hebt, maar je kunt zo'n jas ook goed als zwangerschapsjas gebruiken. En als je hem niet meer nodig hebt, kun je hem ongetwijfeld weer verkopen op marktplaats. Zo bezien valt de investering reuze mee.
Voor de minder koude seizoenen hebben ze ook draagvesten. Als je die in een neutrale kleur koopt, kan je man hem ook dragen. Zo hebben wij het in het najaar ook gedaan.

Ik heb een teddy coat gekocht waar de draagzak onder past. Mijne is van de Hema. 
Ik doe de jas aan op het meest losse knoopje. Mijn zoontje (3,5 maand) zit dan onder mijn jas in de draagzak. Ik doe hem wel altijd z'n jasje, muts en sloffen aan. Zodra ik de deur uitstap slaapt hij. 

Terug
Bovenaan