Draagzak

Ik gebruik ook een baby bjorn draagzak. Ideaal! Ik kan m makkelijk zelf aandoen en mijn meisje erin. Anoush vindt het heerlijk. Ik gebruik m ook binnen en buiten. Ze zijn redelijk prijzig, als je t te duur vindt, kun je marktplaats checken. Ik had de mazzel dat ik m kreeg.

Toen onze dochter klein was, heb ik een draagdoek (draagdoek.nl) gebruikt. Tot een maand of 3.
Werd aangeraden om ze nog niet 'rechtop' te dragen, zoals de meeste draagzakken doen ivm het nekje.
Na 3 maanden weinig gebruikt, omdat ze toen 's avonds wel in haar bed ging slapen...
De draagdoek kan veel langer gebruikt worden, maar ik kan me voorstellen dat het dan echt zwaar wordt. Heb een keer een kindje van 15 kilo er in zien zitten, maar volgens mij breekt dan mn rug... ;-)

Hoi,

Ik breek effe in met een kritische noot. ALs je je kindje in een draagdoek wil dragen zou ik je willen adviseren je goed te orienteren en niet meteen de babybjorn kopen. Dit is nu juist de minst goede voor een jonge baby.

Al het gewicht steunt op de heupjes, dit is niet goed voor de wervelkolom, de beentjes hangen omlaag en zitten niet in de kikkerhouden waarin ze nu zouden moeten zitten. Een knoopdoek is voor de eerste tijd echt het allesbeste. Daarin zijn ze ook rechtop, maar juist op de manier waarop ze ook in je buik zaten. Lekker met de beetjes omhoog getrokken.

Ga een googlen er is echt heel veel over te vinden. Zoek maar op draagdoek en je vind veel opties. Ook kan je veel lezen en vragen op http://www.dragen-en-voeden.nl/

of http://www.borstvoeding.com/aanverwant/draagdoek/

bij de laatste link kan je goed het verschil lezen tussen een draagdoek en een draagzak.

Veel succes!

ik ben héél blij met mijn draagdoek. ik heb er een van Bykay. mijn dochter wil heel graag bij ons zijn en zo heb ik toch mijn handen vrij. ik vind het ideaal. bij mijn andere twee kinderen hebben ik en mijn kinderen er geen behoefte aan gehad maar nu vind ik het echt een uitkomst!! omdat het gewicht op je schouders hangt is het ook helemaal niet zwaar. het is veel zwaarder om ze gewoon te dragen.

ik ben héél blij met mijn draagdoek. ik heb er een van Bykay. mijn dochter wil heel graag bij ons zijn en zo heb ik toch mijn handen vrij. ik vind het ideaal. bij mijn andere twee kinderen hebben ik en mijn kinderen er geen behoefte aan gehad maar nu vind ik het echt een uitkomst!! omdat het gewicht op je schouders hangt is het ook helemaal niet zwaar. het is veel zwaarder om ze gewoon te dragen.

Ik heb ook een draagdoek van Bykay, ideaal!!
Zit momenteel midden in een verhuizing dus veel inpak werk, kan de kleine als hij loopt te jengelen gewoon bij me dragen en verder gaan!

T knopen is even oefenen maar heb je na een paar keer snel onder de knie.

Succes met kiezen ;-)

Hier ook zoeen. Vind hem echt heel fijn en als je de knoop doorhebt is het niet zo ingewikkeld als het lijkt:)

Ik hem mijn oudste er tot hij kon lopen regelmatig in gedragen, zwaar vind ik het niet want hij gaat lekker breed over je schouders.

Ik heb nu de beco butterfly baby carrier als kraamkado gekregen. Als hij iets ouder is kan hij erin. Ben ook benieuwd hoe die is.

Terug
Bovenaan