draaien niet gelukt, en nu??

Hai Peetske,

Een vriendin van mij is drie weken geleden bevallen van een kindje in stuitligging. Zij wilde beslist geen keizersnede, na een gesprek met de gyneacoloog hebben ze besloten voor een stuitbevalling te gaan.
Dit ging heeeeel goed! Een bevalling volgens het boekje. De bevalling duurde 11 uur en ze heeft geen gyn gezien, alleen een vk. Dit betekent dat het gewoon prima is gegaan.

Ik zou de opties die je hebt goed tegen elkaar afwegen. Een keizersnede is wel een echte operatie waar je lang van moet herstellen, dat betekent de eerste weken niet tillen etc.

Heel veel succes met het maken van je beslissing!

Liefs, Line

Hoi Peetskie,

Ik ben van het mei-forum en ben op 8 mei moeder geworden van een zoon dmv een ks. Ik mocht dus absoluut geen stuitbevalling en stont er ook niet 100% achter. Mijn zoontje bleek dysmatuur te zijn en hij zou wel passen, maar z'n flowmetingen waren niet 100%.

Je moet goed nagaan of je bekken ruim genoeg zijn, want het hoofdje komt als laatste, daarnaast moet je beeb het ook aankunnen en jij ook. en hopen dat de armpje naast het lichaam blijven, want als die knel komen te zitten, kunnen de zenuwen afsterven.

De ks viel reuze mee, het is de makkelijkste weg, jij hoeft er niets voor te doen, maar het is zeker veiliger voor je beeb. Het herstel viel me ook mee, maar ik  was geestelijk heel sterk, ik wilde zelf opstaan en zelf voor m'n zoontje zorgen, en dan gaat het herstel sneller.

Je moet zelf de keus maken, maar laat je goed informeren en laat je niet ompraten een gynaecoloog accepteerd je keuze! Succes!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan