Draaikont

A

Anoniem

Guest
Oef ik wordt soms echt even kriegel van Zifjon, het is zo een druk ventje en het omkleden en verschonen is  altijd een HEL. Hij licht niet stil en alles wat ik doe om hem af te leiden werkt niet (liedjes zingen, speelgoedjes geven, pollepels, dingen die hij niet kent geven) Ik moet hem gewoon in de houdgreep houden en dan alsnog draait hij zich om. Vaak met poep en al. En ook heeft hij zijn  billen ontdekt en dat het erg leuk is om met je handen ernaar te graaien als hij gepoept heeft !!!! Nou ik wordt hier niet vrolijk van.
Grrrrrrrrrrr moet dan zo mijn geduld bewaren, elke keer draai ik hem terug en zeg dan nee, 10 sec. later doet hij het weer of gaat hysterisch gillen/huilen als ik hem tegen hou.
Hebben jullie tips, hij kan nu staan en probeert dus ook zich aan de comode op te trekken.

Ook nu dat Zifjon kan staan trekt hij zich overal aan op maar kan nog niet zelf weer zitten en laat dus gewoon los BOEM Ik blijf er zoveel mogelijk bij maar zelfs als ik ehm neer zet in d ebox en 3 sec wegga staat hij alweer. En vaak is hij zo moe dat hij ook meteen weer valt. Nu heeft hij dus flinke bulten op zijn hoofd. Ik wordt soms zo moe van mij hyper ventje. Hebben jullie ook zo een druk kind ?

hoi hope and faith,

heb de indruk in je verhaal (kan het vreselijk mis hebben hor) dat je zelf ook niet lekker in je velletje zit ??

verder heb ik niet echt adviezen, mijn zoontje grijpt ook naar zn piemeltje als tie helemaal onder de poep zit, dat is dus een van de plekken met luier verschonen waar ik eerst begint te poetsen...
en tja daniël draait zich ook om op de commode, maar niet zo erg als jouw kleine.

ik wens je er veel succes mee,
liefs marina

Hallo Mariska,

Ik ken het shanice kan dat ook zo goed het is echt heel vervelend je kan ze bijna geen luier omdoen. Ik kan er ook slecht tegen heeft niks te maken met lekker in je vel te zitten het is gewoon vermoeiend.Het vergt heel veel energie. Ik zal je zeggen over druk gesproken dat is milton momenteel helemaal en als baby ook hij vreet heel veel energie. Je hebt op een gegeven moment het gevoel dat het niet meer lukt om bij te tanken. Ik moet zeggen ben blij als hij even naar school ga.Ik begrijp je helemaal ik heb geen tips voor je helaas.

groetjes lisette

Hahaha, bij mijn oudste noemden wij het babyworstelen. Als wij alle 2 thuiswaren dan deden wij het samen. Een haar handen weghouden en afleiden en de ander poetsen.
Met nummer 2 gaat het veel makkelijker.
En tja, het gaat een keer over. Heb je al een kaart met een muziekje geprobeerd? Dat werkte bij mijn oudste wel een tijdje.

Hoi!
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt.   Maar ik heb een paar goede tips gekregen, en die werken bij mij heel goed:
-als hij naar links draait, zijn linker bovenbeen vast houden. Dan kan hij niet draaien.
als hij naar rechts draait, zijn rechter bovenbeen vast houden.
-heel duidelijk NEE zeggen. Mijn zoontje reageert dan door te huilen. Vind ik ook heel vervelend (zou ik zelf mee gaan janken, maar het helpt wel.
-een speeltje met muziek (oud mobieltje is mijn zoon gek op. onze goede mobieltjes mag hij niet aankomen, deze wel, dus hij is dan helemaal gelukkig)
-ik doe hem de laatste tijd op het potje, zodra hij wakker wordt. soms doet hij dan (na 10 minuten) zijn behoefte en dat scheelt weer een keer verschonen.
-ik gebruik luierbroekjes, zijn ook makkelijker dan luiers af en toe.
Heeeel veel succes! Ik weet hoe het voelt, ik was 2 weken geleden in tranen omdat alles weeeeer onder de poep zat en met deze tips was mijn zoontje in 1 dag zo mak als een lammetje (nou ja, bijna dan...  
Groetjes, Wilma

Ik voel me prima in mij vel en geniet met volle teugen van Zifjon. Laat dat even voorop staan. Maar het is gewoon echt niet leuk als je moet worstelen en vechten en dat is het echt. Om die kleine schone kleren en luier om te krijgen. En als hij dan ook nog gepoept heeft en dan ook gerust met volle poep billen de comode om wil rollen dan heb ik het wel weer even gehad voor vandaag. Als mijn mannetje vrij is dan doen we het inderdaad ook altijd samen. De een lijd af en de ander doet snel het poets werk.

En wat betreft het staan ik ben enorm trots op hem dat hij dit akn met zijn 9 maandjes maar hij heeft echt al een paar GROTE bilten op zijn kop en valt vaak hard ook als ik er bij ben en dat vind ik heel erg zielig. Probeer hem dan ook vaak wer neer te zetten mar hij wil alleen maar staan. Dus 3 sec. later staat hij al weer en ik mag niet weg. En ook dat soms een mindere kant van het groter worden.

Dat van die muziekkaart vind ik wel een goede tip heb er nog wel een paar liggen. Met vuurwerk geluiden kan hij alvast wennen voor oud en nieuw  :)

thx voor de tips

Hahaha!! en ik maar denken dat ik de enige was!! Zit op babyzwemmen, je moet eens zien wat een brave kindjes...die van ons is ook braaf, maar idd een draaikont!!
Ik ga als eerste onder de douche, als laatste kom ik uit het zwembad...de vrouwen kijken mij altijd zo vreemd aan, (heb ik het idee hahaha)
Maja ik blijf altijd heel rustig...wat ik deed was zijn speentje in mn mond doen...vind ie prachtig!!net of ie denkt; aaahhh gekke mama!!! dat kan toch helemaal niet!! das mijn speen!! haha:D
Het helpt niet altijd hoor hihihi:) echt buikdraaiers!!! :)

Hey,

Hier ook een juffrouw wiebel..
Wat bij ons helpt is soms een luierdoek over haar hoofd doen en dan kiekeboe spelen ondertussen. Of haar laten "helpen" met de luierdoekjes. Vind ze ook geweldig.
Waar ze bij ons rustiger van werd, is doen ze van het aankleedkussen in het bad viel..  (gelukkig zonder water)  Maar om je dat nou aan te raden..
Maar nu wiebelt ze ook al weer  meer.
Hoop dat je wat hebt aan de tips. Weet het verder ook niet.
Wel lastig als ze zo ondernemend zijn, soms.
Wat het staan/zitten betreft.. Bij ons hielp het toen we haar aanmoedigden met het rustig naar beneden laten zakken. Sindsdien heeft ze de smaak te pakken en doet ze niet anders.   Het heeft haar ws. net het zetje gegeven wat ze nodig had.

Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan