Drama avond eten

Herkenbaar.. 
Tot anderhalf jaar at ze alles en toen niks..
Ik vond haar ook onrustig, druk op schoot
En ben toen gestart met stoppen van zoete dingen, omdat ik las dat een kindje eten kan weigeren omdat het voorkeur heeft voor de zoete dingen. Iedere dag kreeg ze een koekje en magere vruchtenyoghurt. 
Wow toen we stopten met dat beetje zoetigheid was er geen kurk in haar te krijgen, slapen ging slecht en dit duurde ongeveer 2 weken. 
Maar ze werd wel veel rustiger, beter zelf spelen, minder op en neer met de emotie schommelingen.
Ik maakte er een taak van om suiker te elimineren. Synthetische suikers weg (jonge kindjes zijn er hier heel gevoelig voor).. Maar dit is erg moeilijk. In zoveel dingen zit synthetisch suiker zoals in vrijwel alle vlees (bio ook?). In heel veel tandpasta.
Mijn man is nu heel anti suiker, want suiker maakt ons kindje tot een monstertje en ze slaapt er onrustig door. 
En t knaagde dat lekker eten ook een ervaring behoort te zijn. Dus we hebben bedacht dat zondag een dag is dat we een taartje eten of koek.
Geen suiker geven en dit volhouden is moeilijk. Het voelt ook vervelend of lastig om dit zo te doen, geen suikers eten is duur omdat vrijwel overal suiker wordt toegevoegd. Maar! Ze eet meer normaal eten, accepteert ook wat ze krijgt ipv op de grond gooien dat ze een suikerzucht heeft.
Ohja. In veel flesvoeding zit te hoge aantal aan suiker. Maximaal 6 gram per 100 gram is wat wordt geadviseerd. En in superveel dingen zit teveel suiker.
En in veel flesvoeding, ook biologisch, zit synthetisch suiker, maltodextrine, een anti klonter middel. Echt wordt wakker over die suikers, synthetische suiker is dan wel laag in gr. Maar weet jij wel waar dat van gemaakt is? Bleek. Chloor. Logisch toch dat kindjes dan diarree krijgen? (ze kreeg siroop en toen ik ontdekte niet meer en sindsdien geen diarree). Ze verkopen dat synthetische suikers veilig zijn omdat t laag is in suiker en zelfs een diabeet het kan nemen. Dit is klinklare onzin. Ja er wordt maar x gr suiker opgenomen, maar het is mier en mier zoet (400x zoeter dan normale suiker).Dus t lichaampje denkt o wauw wat zoet, veel suiker! Dus het lichamsproces start om de zoete shizzl te verwerken met t gevolg van pieken en dalen in t lichaam en bloed. En zoals een drugsverslaafde moet t kindje weer suiker hebben. Hallo driftbui.
Hipp biotik heeft geen synthetische suikers. Bio albert heijn wel, nutrilon, huismerken.. 
Het is erg moeilijk dit vol te houden, het is amper te weren doordat er minstens 60 namen voor synthetisch suiker is.
Nu zijn we wat afgegleden.. Leuk excuus de 2e baby. Met reflux.
Maar ze krijgt zelden nog een koekje. En als we een koekje geven eten we die samen. Haar favoriete eten is pannekoek en daar doe ik ook een beetje suiker in. Cake zonder suiker smaakt naar eierkoeken..
Ohja goede tip: maak een pan groentesoep, ons kindje at zich er helemaal vol van! Dan eet ze ineens wel wortels, prei, bloemkool.
Fijne ook aan zo'n pan is dat je in een kleine tijd veel eten maakt en zo je kind goed kan voeden.
Wat ook helpt is je kind laten helpen. Mijn man vind dit niks maar ik heb er wel geduld voor. Gevolg ze helpt met koken en helpt met opruimen helpt met vaatwasser uitruimen.. Laatst trof ik haar aan in de keuken.. Hihi.. Was ze zelf haar broodje aan t smeren! (en smikkelen uit de pot).
Bijv helpen met koken kan zijn roeren in de pan, samen de mixer vasthouden, haar een eitje laten breken, de groente wassen. Montesorri-style! 
 
Terug
Bovenaan