<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn baby van inmiddels 5,5 maand slaapt gelukkig (!) 's nachts heel goed, maar de dutjes overdag zijn echt een drama. Ik zou zo graag hebben dat hij lekker lui, doezelig en rustig gaat slapen in zijn bedje, maar het is élke keer weer krijsen, brullen en tieren.</p><p>Naast het probleem van het inslapen, is ook de regelmaat ver te zoeken: de ene dag doet hij 4 korte dutjes van 30 min en de volgende dag doet hij maar 1 lange middagdut van 3u.</p><p>Ik ben ervan overtuigd dat beide problemen hand in hand gaan. Als er meer regelmaat zou zijn en zijn lichaampje is het gewend om op vaste tijdstippen te gaan slapen, dan zal het inslapen makkelijker gaan. Andersom, als hij makkelijker inslaapt en betere dutjes doet, is het eenvoudiger om regelmaat in de dag te krijgen. </p><p>Maar hoe pak ik deze problemen aan? Ik heb hier al zó veel over gelezen en zó veel uitgeprobeerd, maar niets helpt! Is dit iets wat vanzelf beter gaat naarmate hij ouder wordt? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere ouders!</p><p>Liefs, x</p>