Drama bij naar bed brengen

<p>Hoi iedereen! Wie herkent dit of heeft tips?</p><p>Als we onze kleine van 6 maanden naar bed brengen rond 19:00 dan is het sinds een paar dagen drama. We doen eerst boekje lezen e.d en dan leg ik hem zoals altijd in bed, maar hij wilt gewoon niet slapen. Hij begint onrustig te zijn en daarna jammeren wat uiteindelijk resulteert in keihard huilen. We gaan dan om de 5 min even kijken en speentje erin en uiteindelijk even wiegen waarna hij in slaap dommelt en we hem in bed kunnen leggen.</p><p>Wie herkent dit en heeft iemand tips? Het is altijd rond de tijd dat we zelf ook proberen te eten en nu eten we de laatste paar dagen laat en vaak koud eten ?</p><p>bedankt!</p>

Misschien gewoon iets later naar bed brengen?
En gezellig eten met je kindje erbij aan tafel? Ook al is hij nog maar 6 maanden, dat is toch juist gezellig.. ik stop de kinderen nooit in bed voordat we gaan eten (2.5 jaar en 8 maanden zijn ze nu) Samen eten/erbij zitten aan tafel is juist gezellig en hoort bij het gezinsleven. Daarna gaan ze in bad en naar bed en hebben we nog de hele avond voor onszelf. Als je je kindje gewoon gezellig erbij zet aan tafel kun je het slapen ook makkelijk een kwartiertje rekken, hij vindt het waarschijnlijk alleen maar leuk bij jullie aan tafel. En dan leg je hem na de maaltijd op bed en heb je ook geen stress omdat je eten koud wordt! ;)

Vandaag deden we eten terwijl hij erbij zat en toen hij in zijn ogen ging wrijven heb ik hem naar bed gedaan, maar het maakt niet uit. Hij word boos lijkt wel. Als ik hem instop gaat hij al pruillippen en tranen laten en dan ligt ie eerste paar minuten bijna te roepen en soms een boze schreeuw haha. Hij heeft dit hiervoor heel lang gedaan in de wieg en ineens was het weg. Duurde echter maar 3 weken dat dat goed ging .. ?

Onze dochter is ook 6 maanden en die slaapt ook slecht in sinds een weekje. 
Ik denk dat het te maken heeft met deze ontwikkelingsfase. Dat ze door krijgen dat je weg kunt lopen? 
Ik troost haar maar gewoon, gelukkig valt ze uiteindelijk wel in slaap. 
Ondertussen hopen dat het snel voorbij gaat ?

Dank voor al jullie reacties! Zou dat het idd al kunnen zijn? En dat hij dat overdag dan helemaal niet heeft? 
ik wieg hem nu uiteindelijk in slaap na meerdere huilsessies en leg ik hem halfslapend in bed. Zou willen dat hij gewoon wakker me kan zien gaan maar hij vertikt het momenteel ineens. En overdag is het allemaal prima, zolang we hem maar zn speentje geven.

Terug
Bovenaan