Drama bij naar bed brengen

Tja dat weet ik niet zoals gezegd was mijn dochter 3 en met 2 sliep ze tussen de middag al niet meer. Maar in de nacht is het ook donker dus dan kan ik me voorstellen dat de verlatingsangst erger is. 

Ik heb de oplossing niet, maar ben wel fijn om herkenning te lezen. Na een paar weken bijna geen problemen met slapen, heeft mijn zoontje dit nu ook. 6,5 maand oud en elke keer zo enorm huilen bij slaapjes (ook overdag). In de nacht veel wakker. Heel lastige "fase" weer!

Hoi!
Hoe lang ben je al aan het proberen? Voor het oefenen met zelf in slaap vallen en veilig, niet verlaten, voelen (wakker in bed leggen, eerst elke 5 minuten terug komen, niet uit bed halen!, rustig spreken en tijd van terug komen steeds langer maken) mag je best twee weken uit stippelen. Meestal gaat dit al sneller goed, maar twee weken kan nog prima.
Anderzijds.. Zeg ik er ook bij.. 6 maanden is nog best jong he. Het kan ook aan de leeftijd van jullie kindje liggen. Op die leeftijd is in slaap vallen met borstvoeding of met een flesje bij papa of mama op schoot (ik weet niet wat jullie doen) niet gek. Je kunt de 'slaaptraining' op een later moment nog eens proberen.
Witte ruis is ook nog een tip. Nadeel is wel dat je dan je telefoon nog weg moet halen als de baby (eindelijk) slaapt haha.

Succes! 

Wij hadden dit de afgelopen week ook met onze zoon van (net) 8 maanden! Ik begreep er niks van, maar bedacht toen dat het natuurlijk zomertijd is geworden. Dat ene uurtje hebben wij zelf niet zoveel last van en had ook niet verwacht dat hij dat wél zou hebben. Verder hebben we er ook niks van gemerkt, alleen dus zijn bedtijd van 1900 werkte even niet meer. Hij is een paar keer om 1930 of 1950 naar bed gegaan en na een paar dagen gewoon weer 1900. Wellicht dat het bij jouw zoontje ook dat uurtje verschil is?
Ik snap wel dat als je per keer 3 uur wakker bent en je dan gevoelsmatig om 1800 naar bed moet dit even een dingetje kan zijn.

Terug
Bovenaan