drama caithlyn

Hier is al een beetje verteld over een glutenallergie, heel naar als je daar last van hebt, maar precies zoals Roos zegt: er is tegenwoordig van alles glutenvrij in de supermarkten te vinden.

Een vriendinnetje van mijn dochtertje heeft dit en Isa zelf zit ook op een glutenvrij dieet om eens te kijken of haar buikpijn daar vandaan komt. Het kán middels een bloedtest worden aangetoond, maar dat is niet altijd (of: vaak niet) het geval. Bij Isa kwam dat ook niet uit de bloedtest.

Bij dat vriendinnetje viel op dat ze áltijd buikpijn had en snel slecht gehumeurd / druk was. Na een glutenvrij dieet is zij erg veranderd.

Wil niet zeggen dat Caithlyn dit heeft uiteraard, maar ik moest er wel direct aan denken, maar dat komt misschien ook omdat hier 2 kids aardig wat allergieën hebben (gehad) en dan ben je er erg alert op.

Bij een glutenallergie tasten de gluten (inderdaad in brood, koekjes en veel andere zaken) het slijmvlies van je darmen aan, waardoor je pijn kunt krijgen.
Het onderzoek is niet echt eenvoudig, want ze willen je darmslijmvlies bekijken, bij kinderen gebeurt dit dus onder narcose.

Patricia, vertrouw op je moedergevoel en als je denkt dat het niet klopt, is het hartstikke goed als je naar een kinderarts gaat!

Hoe is het met Djayden???

maandag 12uur bij de dokter zijn,mag niet eerst na de kinderarts voor de dokter haar heeft gezien
en als ik zo zonder verwijzing gaa kan ik pas 15juli terecht wat een eikels zeg pff niet normaal toch
en daar ben je voor verzekerd

ik hou jullie op de hoogte

liefss

Ja patricia belachelijk is dat. Ik heb zelf ook veel meer vertrouwen in de kinderarts dan de huisarts.
Ik ben 2 weken terug ook met Milton bij de kinderarts geweest voor zijn astma. En hij heeft weer last van eczeem heb toen een zalf gekregen van de huisarts en die werkte niet en toen vroeg de kinderarts wat ik smeerde toen heeft ze wat anders voorgeschreven en dat helpt wel. Ze zei al ik zou heel wat anders smeren. Dit is ook niet de eerste keer. Milton had bultjes een poosje terug toen zei de huisarts dat hij vlooienbeten had nou nergens geen huisdieren dus vond het al vreemd. Ik kwam bij de kinderarts en die had gelijk al een hele andere prognose die twijfelde niet terwijl mijn huisarts heel twijfelend ja dat lijkt op vlooien beten.
Meid ik hoop dat het allemaal meevalt met je kleine meisje. En dat je heel snel naar de kinderarts mag en je niet af laten wimpelen op je woord staan net zolang je die doorverwijzing krijg.

groetjes lisette

ja ik maak me wel zorgen over caithlyn...aangezien ze al maanden alleen maar bijna flesvoeding eet krijgt ze toch ookgeen vitamine enzo binnen
ze is onwijs wit van kleur en heeft echt walletjes

Nou, dat is duidelijk, Patricia, je moet je moedergevoel hierin volgen en actie ondernemen. Wel onwijs balen dat je het via de huisarts moet doen, maar hopelijk kan je daarna snel terecht bij een kinderarts. Hopelijk zet jullie huisarts er dan ook een beetje vaart achter! Ik hoop echt dat je daar snel naar toe kunt en je zorgen om Caithlyn bespreekbaar kunt maken. Hoe is het verder met haar? Spraakontwikkeling en motorische ontwikkeling gaat verder helemaal goed? Ze groeit verder ook goed? Nou, succes ermee!!!

hannah

ze is vandaag al geweest bij de huisarts hoor dinsdag gaat ze na de kinderarts volgende week dan.....
spraakontwikkelijk en motorish loopt ze met een 3jarig kindje gelijk

xx

Beste Patricia

Het hoeft natuurlijk geen eetstoornis te zijn, net als dat hoofdpijn geen hersenvliesontsteking hoeft te zijn. Wel vind ik het heel goed dat ze naar de kinderarts gaat want zo kan het natuurlijk ook niet. Gelukkig ben jij niet iemand die zich zomaar weg laat sturen, ga door totdat je weet wat het is!

We horen het wel, ik hoop dat het iets is waar je gemakkelijk iets aan kan doen.

XXX

Fijn dat je dinsdag al bij een kinderarts terecht kan. Ik hoop dat hij of zij goed naar je luistert. En dat je erachter kunt komen waarom ze aldoor buikpijn heeft en slecht eet! Hoor graag terug wat er uit komt!

Terug
Bovenaan