Drama drama drama

<p>Hoi allemaal</p><p> </p><p>Mijn eerste topic hier, lees graag mee met andere vragen/verhalen, maar nou zit ik zelf met mijn handen in mijn haar. </p><p> </p><p>Mijn lieve Michelle is nu 9 maanden oud. Alles gaat hartstikke goed, alleen 's avonds is 9 van de 10 keer een probleem. </p><p> </p><p>'S avonds leg ik haar op bed als ze moe is. Ze slaapt goed in, maar na ongeveer drie kwartier begint mevrouw te krijsen en te huilen en wilt dan absoluut niet meer slapen. Troosten lukt wel, is meestal snel weer stil. Zodra ik ook maar aanstalten maak om haar terug te leggen, is het huis te klein. Het is alleen goed als ik haar mee naar beneden neem en haar hier laat rommelen (bij mij, niet in de box). </p><p> </p><p>Het maakt niet uit hoe laat ik haar in bed leg. Inslapen doet ze altijd goed, maar na drie kwartier begint het dus. Heb haar al vaker een extra fles gegeven, dit werkt soms maar ook niet altijd. Ook vaker mee naar beneden, maar ik zie aan alles dat ze gewoon moe is. Maar zodra ik haar neer leg, begint ze weer. </p><p>Ik heb haar al laten liggen in de hoop dat ze zich in slaap huilt oid, maar na een half uur word ik zelf helemaal gek omdat ik haar gewoon wil troosten. </p><p> </p><p>Ik weet niet meer wat ik moet doen? </p><p>Ik wil gewoon graag dat ze slaapt, ze is 9 maanden oud en hoort niet nog om half 10 beneden te zijn vind ik ?</p><p> </p><p>Dit heeft ze vanaf het moment dat de voeding van half 8 is verschoven (+- 2 maanden). </p><p>Eerst was troosten genoeg. Even lekker uithuilen in mijn armen en alles verwerken van de dag, maar sinds een paar weken heb ik dus het idee dat het alleen maar erger wordt. </p><p>Help?</p><p> </p><p>Liefs Sonja</p>

Ik zou geen idee hebben wat het is of wat de oorzaak is maar mijn gevoel zegt dat je haar beter misschien niet naar beneden moet halen in de avond. Er is dan toch meer licht en meer prikkels. Misschien helpt het om te troosten op haar kamer? Misschien wil ze dat niet maar ik denk dat ze een beetje in een patroon vast zit. Een schommelstoel hielp hier goed :). Hoop dat je snel een oplossing vind!

wat vervelend, je zit echt met je handen in het haar lees ik. Misschien helpt het om die voeding van half 8er weer bij te pakken en kijken hoe ze dan reageert. 

@Vivi, ik geef haar soms een extra fles, de ene keer sap de andere keer voeding. Soms werkt het, maar vaker niet. 
Van ellende geef ik haar een half uur later de laatste fles van de avond (eigenlijk om half 10, maar dan dus eerder), en dan is het wel in een keer goed en slaapt ze weer. 

Maar ik zit dus bijna elke avond met dat anderhalf a 2 uur dat ik haar niet stil krijg op haar slaapkamer

Ik hoor dat veel ouders bij slaapproblemen naar een osteopaat gaan en dat er dan verbtering is. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar misschien een optie?
Je zegt dat t veranderd is sinds de voeding van 19.30 verschoven is.Onze zoon (4,5 maand) sliep ook veel slechter toen wij bijvoorbeeld een nachtvoeding moesten geven. Dan was hij helemaal uit zn slaap en werd hij steeds snachts wakker. Wij geven nu de laatste voeding om 19.30 of 20.00 afhankelijk van hoe moe hij is en hij slaapt nu gewoon snachts door. Dit betekend wel dat we overdag wat meer voedingen geven.

Wij hebben dit ook een hele periode met onze zoon gehad toen hij iets jonger was, zo rond 7 maanden. Heerlijk inslapen, maar na 1 cyclus wakker en niet meer verder willen slapen tot een uur of 10. Wij hebben het uiteindelijk doorbroken met laten huilen. Het is verschrikkelijk en je moederhart breekt in 100 stukken, maar het hielp wel. Het duurde 3 avonden een uur en toen was het over. Het was hier overigens niet zo dat het alleen 's avonds speelde. Hij werd gewoon steeds vaker wakker 's avonds en 's nachts en liet zich steeds moeilijker wegleggen. 6x per nacht een uur bezig zijn, breekt op. 
Nu wordt hij nog steeds wel eens na een cyclus wakker. Dan ga ik naar hem toe, troost hem, wieg 'm een beetje slaperig en leg 'm dan terug in bed. Dit werkt goed, al duurde het ook wel even voordat meneer zich liet troosten in z'n kamertje. Hij was ook gewend om weer naar beneden te gaan en ging dan altijd heel lief spelen. 
Verder let ik er altijd op hoeveel hij over de dag heen heeft geslapen. Is dat veel, dan kan het zijn dat hij nog niet moe genoeg is om de nacht in te gaan en of hij misschien honger heeft. 

Hoe ziet het ritme van jullie dag eruit? Ik snap nu niet zo goed uit je verhaal wanneer je laatste fles geeft en wanneer ze gaat slapen. 
Mijn dochter is nu 6 maanden en een paar weken geleden liet ze van de ene op de andere dag een fles vallen. Toen hebben we besloten de avondfles van 21u te vervroegen naar 19/19.30u en daarna naar bed. Nu slaapt ze dan ineens van 19.30/20u tot 6/7u :) 
Ben benieuwd naar jullie ritme, misschien kunnen we dan even met je mee denken. Strekte voor nu!

[quote quote=10232332]Hoe ziet het ritme van jullie dag eruit? Ik snap nu niet zo goed uit je verhaal wanneer je laatste fles geeft en wanneer ze gaat slapen. Mijn dochter is nu 6 maanden en een paar weken geleden liet ze van de ene op de andere dag een fles vallen. Toen hebben we besloten de avondfles van 21u te vervroegen naar 19/19.30u en daarna naar bed. Nu slaapt ze dan ineens van 19.30/20u tot 6/7u Ben benieuwd naar jullie ritme, misschien kunnen we dan even met je mee denken. Strekte voor nu![/quote]
830 opstaan en fles
1100 slapen
1230 wakker, boterhammen met halve fles
1430 fruit met water of slapen, ligt eraan wat zij aangeeft.
1600 wakker of fruit
1800 warm eten en water
1930 bed
2130 laatste fles. Deze kan ook later, ligt eraan hoe laat wij naar bed gaan. Hier maken we haar altijd voor wakker,  tenzij ze haar huiluur zo lang heeft gerekt, dan krijgt ze om 2100 en daarna  niks meer.
Beetje duidelijk??

Terug
Bovenaan