Drama drama drama

Pfff ik heb haar vandaag laten uithuilen. 50 min non-stop geschreeuw. Dit voelde echt fout. Morgen ga ik het anders proberen en kijken hoe ik het laatste flesje kan geven als ze wakker wordt, zonder dat het te kort op het avondeten is..

Mijn kindje krijgt na zijn avondeten en water, zijn fles. Hij gaat rond 20:00 naar bed, en daarna niet meer wakker tot de ochtend. Als we die fles niet geven wil hij niet slapen. Misschien een idee om je late avond fles vlak voor naar bed gaat te geven? Daarna tandenpoetsen en dan hup naar bed. 
Over flesje kort op avondeten, ja is meestal kort erop. Maar ik zie het dan maar als een soort van toetje.
als je vindt dat ze dan te weinig melk krijgt, dan kan ze misschien overdag nog een klein flesje krijgen
Succes!

Heb je een ritueel wat je aanhoud voor als ze gaat slapen? Misschien kun je dat ritueel herhalen op de momenten dat ze wakker wordt? Geen je al eens een klein lampje of muziekje geprobeerd?

Oh ja, jullie dag begint veel later dan die van ons haha. Dan ks het wel logisch dat de laatst fles ook later valt :)
Wij hebben:
Tussen 6.00 en 7.00 opstaan en fles. Daarna soms nog dutje, soms niet.
Tussen 9.00 en 10.00 fruit en water. 
Rond half 11 fles. Daarna dutje.
Rond half 4 fles.
Rond half 6 avondeten.
Tussen 19.00 en 20.00 fles en meteen naar bed.
Eerst wilde ze rond 21.00 pas laatste fles maar steeds vaker sliep ze dan al en ging die fles steeds lastiger dus toen wat geschoven en nu slaapt ze echt super goed. Vandaag ook legden we haar neer om 19.00u en ze ging meteen slapen. 

[quote quote=10232474]Heb je een ritueel wat je aanhoud voor als ze gaat slapen? Misschien kun je dat ritueel herhalen op de momenten dat ze wakker wordt? Geen je al eens een klein lampje of muziekje geprobeerd?[/quote]
Ritueel is nu nog heel kort: slaapzak aan, in bed, kus op het hoofd en klaar. 
Maar ik kan het allemaal maar eens proberen, dank je wel ?

[quote quote=10232477]Oh ja, jullie dag begint veel later dan die van ons haha. Dan ks het wel logisch dat de laatst fles ook later valt Wij hebben: Tussen 6.00 en 7.00 opstaan en fles. Daarna soms nog dutje, soms niet. Tussen 9.00 en 10.00 fruit en water. Rond half 11 fles. Daarna dutje. Rond half 4 fles. Rond half 6 avondeten. Tussen 19.00 en 20.00 fles en meteen naar bed. Eerst wilde ze rond 21.00 pas laatste fles maar steeds vaker sliep ze dan al en ging die fles steeds lastiger dus toen wat geschoven en nu slaapt ze echt super goed. Vandaag ook legden we haar neer om 19.00u en ze ging meteen slapen.[/quote]
Jaa ik ben niet zo goed in vroeg opstaan en op deze manier kunnen we allebei lekker uitslapen haha. 
Hoeveel ml geef jij de laatste fles dan? Een volle (zoals de rest) of minder?

Als ik naar jouw schema kijk, vallen me 2 dingen op tov ons schema:
- onze dag start ergens tussen 6 en 7 (wanneer onze zoon van 9 maanden wakker wordt). Zijn dag duurt ongeveer 13 uur (incl. 2 dutjes). Hij gaat vaak tussen 7 en half 8 naar bed. Als je kindje dus om half 9 wakker wordt, zou mijn zoon met ons schema dus om half 10 's avonds pas de nacht in gaan. 
- wij geven de laatste voeding net voor het slapen gaan. Zijn avondeten krijgt hij rond 17.00 uur en z'n fles dan om 18.30 al. Die drinkt ie dan ook gewoon op (210 cc).
Niet dat jullie schema fout is ofzo (en het onze goed), maar dit viel me gewoon op. 

Terug
Bovenaan