Drama hier met temperaturen

Hoi meiden,

Ik "mag" Dylano's temperatuur niet opmeten.

Ik had laatst verteld over die zetpil van 500mg die erin moest bij Dylano hé?
Sindsdien is het een drama om er een zetpil in te krijgen.
Dus hebben toen maar (voor de pijn voor zn plassertje) Nurofen voor kids gekocht.

Maar nu... Ik vermoed dat hij koorts heeft, maar ik kan hem niet meten! Hij schreeuwt moord en brand als ik al met de thermometer aan kom lopen.
Vind t echt zielig, en aan de andere kant.. Ik wil weten waar ik aan toe ben met Dylano.

Oorthermometer zou een optie kunnen zijn, maar momenteel fincancieel ff niet haalbaar..

Hebben jullie mss tips??
Hem afleiden met iets werkt niet, hem zeggen dat hij iets lekkers krijgt, werkt ook niet, en zelfs hem eten geven onder het temperaturen, werkt ook niet..
Kortom.. HELP!!

Liefs Deb.

Hoi Debby,

Tempen gaat makkelijker als je kindje op zijn zijn ligt met z'n knietjes opgetrokken. Ik weet dat dit makkelijk klinkt, want ook Bas stibbelt héél erg tegen als hij getempt moet worden, maar ik pak hem in de houdgreep en doe het gewoon.

Ik doe een beetje vaseline aan de termometer, zodat het makkelijk glijdt.

En we hebben een thermometer die héél snel is (4 seconden). Weet je trouwens dat een oorthermometer lang niet zo betrouwbaar is als een rectale?

En dan nog even over de zetpil. Het heeft ook te maken met hoe je hem inbrengt. Ik weet dat het tegenstijdig klinkt (want 90% van de mensen doet het verkeerd om en zelfs in de gebruiksaanwijzing van de zetpillen staat het 'verkeerd'), maar de platte kant moet als eerste naar binnen. Dus niet het puntje met het dikkere gedeelte. Dat puntje is er juist voor dat de kringspier hem naar binnen trekt als het ware....... Ik heb laatst weer een cursus medicijnen moeten volgen voor mijn werk en toen hebben we het er weer over gehad. Toen bleek ook weer dat maar weinig mensen dit goed doen.

Hopelijk heb je wat aan mijn 'tips'.

Groetjes, Karin

Oh ja, toen bij Bas zijn amandelen eruit moesten, kreeg hij zelfs 2 zetpillen achter elkaar. In totaal 750 mg. Best veel, maar de arts vond dat in Bas zijn geval wel handig. Dus eerst zo'n knoeperd van 500, maar die ging er vrij makkelijk in (alhoewel hij best een beetje tegen stribbelde) en daarna nog een kleinere.

Tja het leven van kleine mannen gaat niet over rozen....

Hee hoi,

vervelend maar heb eigenlijk niet echt tips. Temperatuur Alice eigenlijk bijna nooit... hier trouwens geen zetpillen maar druppels, Alice vind ze heerlijk dus als ze een keer ergens last van heeft dan vraag ik of ze een druppel wel en dan gaat haar mond al open! heb je in NL niet iets van druppels??
En wat betreft die oorthermometer: wij hebben er 1 maar ik baal ervan dat ik daar geld aan uit gegeven heb. Echt elke keer een andere meting en meestal veels te laag. Krijg ook bij mezelf de helft van de tijd geen goede waarde. En ook bij zo'n ding moeten ze stil liggen en dan kunnen ze er ook nog met de armen en handen bij.....

Groetjes en sterkte ermee!
Alberdien

Een oorthemometer moet je echt NOOIT kopen! Is zo zonde van je geld. Die meet nooit goed, tenminste hier niet dan. Dat van die zetpil andersom erin doen heb ik nog nooit gehoord, maar opzich klinkt het wel logisch. Vreemd dat het niet op de verpakking staat inderdaad.
Lastig hoor dat ie niet meer getemperatuurd wil worden. Wat moet je daar nou mee doen? Misschien toch idd de houtgreep met flink wat vaseline... al klinkt het heel bruut, op 4 sec, is ie er inderdaad vanaf...als je zo'n digitale thermometer hebt. Wat bij Isabelle helpt is dat ik zeg "Kom we gaan luisteren naar het piepje..." maar ze is dan wel heel rustig dus ik denk dat jij weinig aan deze tip hebt. Verder weet ik het ook eigenlijk niet. Hoop dat ie snel opknapt.

Groetjes Babybelle

Vervelend zeg. Maar Karin, wat een goede tip! Feline moest laatst een zetpil en die kwam er steeds uit zetten. Dus andersom! weet ik dat voor de volgende keer.

groetjes Maris

Hoi,
wat vervelend he dat het temperaturen niet wilt lukken. Ik heb ook geen tips voor je.
de tip van de zetpil andersom doen had ik ook al eerder van een vriendin gehoord.
Nou meid heel veel sterkte met Dylano, ik hoop dat hij snel opknapt.
Gr. Sonja

Wat naar nou. Je moet inderdaad weten waar je aan toe bent. Tja in dit soort gevallen doen wij het samen en wordt het toch ook de houtgreep. Flink wat vaseline gebruiken zodat het geen zeer doet en niet te diep met het ding. Het is even naar en het gekrijs gaat door merg en been en niet te vergeten je moederhart maar soms moet het...

gr.Ing

Terug
Bovenaan