Drama met luier omdoen

<p>Hoi iedereen! </p><p>De laatste dagen is het krijsen bij het omdoen van een luier. Mijn kleine man is 10 maanden. Zodra ik hem al op het aankleedkussen leg, begint hij gelijk te miepen en wil hij gelijk naar zijn buik rollen. Ik snap dat mensen nu overstappen naar optrek broekjes, maar wij gebruiken wasbare luiers, dus dat is geen optie. Ik heb al allerlei trucjes geprobeerd.. maar dit werkt nog zelden. </p><p>Zo vertel ik hem altijd dat we zijn luier gaan verschonen, zorg ik dat we het gezellig hebben met veel grappen en grollen, zorg ik dat er allerlei dingen voorhanden zijn die interessant zijn. Maar echt niks is meer goed, zelfs mijn vriend kan hem niet ge-entertaind houden terwijl ik snel een luier om probeer te doen. </p><p>Heeft iemand nog goede/creatieve ideeën/tips?</p>

Bij ons is het met de wasbare luiers ook geregeld een drama de laatste tijd. Ik kan inmiddels zelfs de vouwluier redelijk om doen terwijl meneer op zijn buik ligt. Niet ideaal maar soms is het echt niet anders. Verder gewoon heel veel geduld hebben en hem gewoon vaak terug rollen. Het duurt wel allemaal langer zo maar uiteindelijk heeft hij wel weer een luier om. Wat voor systeem gebruiken jullie? Tweedelig gaat hier namelijk sowieso beter dan de vouwluiers als hij op zijn buik ligt.  Verder niet echt tips helaas, wel herkenning :p

Gelukkig wat herkenning... dat helpt ook al iets ? 
Wij gebruiken opgevouwen vouwluiers met een booster in een overbroekje met flappen. Toen hij een minibaby was gebruikten we die prefolds ook als vouwluier met een snappy, maar dat past onze bollie al heel lang niet meer! 
En voor de nacht gebruiken we voorgevormde nachtluiers met een PUL overbroekje eroverheen
Wat gebruik jij?
Nog steeds wel iedere dag blij dat ik voor wasbaar heb gekozen hoor... pas met een weekendje weg een keertje wegwerp gekocht... dan stinkt je kind heel de tijd naar pies, al na 1 plasje.... nu ruik je de poep niet eens echt

Hier werkte veel afleiden redelijk. In ieder geval net genoeg om de luier normaal om te doen. Het is echt een fase, na een paar weken ging het ineens weer beter. Als ik alleen was leidde ik haar af met spulletjes uit de commode zoals een flesje lotion, pakje billendoekjes enz die ze dan mocht vasthouden. Als mn man erbij was, kon die haar altijd wel redelijk rustig houden door grappig te doen. 

Ja dat doe ik dus ook.... ik heb al van alles uit de kast gehaald... heel onpedagogisch zit meneer met zijn snottebellenzuiger te spelen bijvoorbeeld... maar nu is echt niks meer goed.. alles wordt op de grond gegooid... maar een fijn vooruitzicht dat het mogelijk over een paar weekjes weer beter zal gaan ?

Zijn zn oortjes schoon? Als t plotseling zo veranderd is, misschien zijn oortjes is na laten kijken op een ontsteking? Dan vinden ze liggen op hun rug echt niet fijn. Maar dit zal je dan ook wellicht zien met op bed leggen.

Ik denk niet dat het zijn oortjes zijn Hij heeft wel altijd kaas in zijn oortjes, maar met bijvoorbeeld slapen is er niks aan de hand. Meneer wil gewoon geen schone luier, want met spelen gaat hij ook vaak genoeg op zijn rug liggen. 

Terug
Bovenaan