Drama met luier omdoen

En als je het aankleedkussen in een andere ruimte legt? Misschien helpt dat. Hier was het op haar kamer drama, maar deed ik het bijv een keer in de woonkamer dan bleef ze wel netjes liggen. Zo ook als we bij andere mensen waren of onderweg. 

Geen ervaring met wasbare luiers, maar wel met een kleine die moeilijk deed met luiers omdoen. Ik legde haar, heel oponpedagogisch, op de grond. Ging ervoor zitten en met mijn voeten hield ik haar schouders vast. Ze kon zo geen kant op. Na een tijdje had ze door dat tegenstribbelen niet werkte. Nu ligt ze keurig stil. 

Hier ook wasbare luiers (tweedelig) en vanaf 10 maanden is het vaak een kantelpunt waarin kids het minder leuk vinden om stil te liggen omdat ze ontdekt hebben dat ze kunnen bewegen. 

hier heel veel afleiden en anders helaas even een hand op de heupen om hem stil te houden en snel de luier om. Te blij met onze luiers en daarnaast ook milieuaspect om optrekbroekjes te kopen.

Ik verschoon haar nooit op een vaste plek haha. (dochter is 9.5 maand) Als ik toevallig boven ben, dan op het aankleedkussen. Maar soms ook op ons bed of in haar eigen bed. Beneden op de bank, op tafel, op de grond.. overal eigenlijk ? Zo blijft het ook altijd leuk lijkt het. Vooral op de eettafel onder de grote lamp is erg interessant. En altijd iets in haar handen om mee te spelen. Net wat in de buurt ligt. Een tube zalf, een thermometer, een lepeltje, een speelgoedje.. net wat het dichtste bij ligt! ;)

Ik verschoon haar nooit op een vaste plek haha. (dochter is 9.5 maand) Als ik toevallig boven ben, dan op het aankleedkussen. Maar soms ook op ons bed of in haar eigen bed. Beneden op de bank, op tafel, op de grond.. overal eigenlijk ? Zo blijft het ook altijd leuk lijkt het. Vooral op de eettafel onder de grote lamp is erg interessant. En altijd iets in haar handen om mee te spelen. Net wat in de buurt ligt. Een tube zalf, een thermometer, een lepeltje, een speelgoedje.. net wat het dichtste bij ligt! ;)

[quote quote=10318154]Gelukkig wat herkenning… dat helpt ook al iets Wij gebruiken opgevouwen vouwluiers met een booster in een overbroekje met flappen. Toen hij een minibaby was gebruikten we die prefolds ook als vouwluier met een snappy, maar dat past onze bollie al heel lang niet meer! En voor de nacht gebruiken we voorgevormde nachtluiers met een PUL overbroekje eroverheen Wat gebruik jij? Nog steeds wel iedere dag blij dat ik voor wasbaar heb gekozen hoor… pas met een weekendje weg een keertje wegwerp gekocht… dan stinkt je kind heel de tijd naar pies, al na 1 plasje…. nu ruik je de poep niet eens echt[/quote]
Ik heb voor overdag prefolds maat L van Blumchen. Die past onze jongeheer nog steeds met een snappi, maar hij is wel wat aan de kleine kant voor zijn 15 maanden. Overdag krijgt hij een popolini one size aan met een extra booster met daarover een wolbroek. Optrek overbroekjes zijn misschien nog het overwegen waard, die krijg je ook nog redelijk aan als ze op hun buik liggen. Zo hoeven ze maar voor 1 van de twee delen te blijven liggen ?. Maar ik hou hem op een gegeven moment ook aan zijn heupen of schouders vast. Dan is het maar even mopperen maar uiteindelijk heeft hij maar te luisteren en gaat het verluieren zo wel sneller.

Dat is wel een goeie, nee hier is de eetkamertafel eigenlijk standaard omgebouwd tot omkleedtafel, met alle spullen die nodig zijn. Maar daar ga ik eens mee stoppen en kijken of een andere plek werkt.

Terug
Bovenaan