Drankje zwangerschapssuiker test

Tis ook een verschil tussen de ene en de andere keer. De eerste keer (tijdens mijn 1e zwangerschap) kreeg ik em op kamertemperatuur, en heb ik die zsm opgedronken. Toen voelde ik me daarna best misselijk, droge mond, hoofdpijn, kortom niet lekker…

De 2e keer (tijdens mijn laatste zwangerschap) kreeg ik em weer op kamertemperatuur. Ik had 5 minuten de tijd om het op te drinken. En heb het ook op mijn gemak gedaan deze keer. Ik hoor van andere dat ze nog wat water na mogen drinken. Ik mocht dat niet, maar ik mocht wel mijn mond spoelen. Daarna heb ik mij niet zo rot gevoeld als de 1e keer
 
[quote quote=10530332]Wat is de reden dat je hem 2x moet? Als hij mislukt heb je er ook niets aan. Nuchter bloedprikken is hier al een probleem. Dus ik mocht de test overslaan en gewoon mijn suikerwaardes bijhouden in contact met de diëtist.[/quote]Ze doen her hier vaker bij 30 weken en bij 18 weken zat ik al hoog dus vandaar dat ik weer moet
 
Misschien helpt een rietje? Dan raakt het je smaakpapillen minder. 
Hier ook in een keer weggeklokt, want als je te langzaam gaat proef je het juist heel erg. Ik mocht ook direct daarna 2 slokjes water om mijn mond te spoelen. 
Maargoed ik vond het niet dramatisch vies ofzo, gewoon niet lekker. 
 
Ah Okee, ik snap het! Loop je dan ook al bij een diëtist of dat nog niet? Als je bang bent dat je het niet binnen kan houden of dat je flauw valt ofzo, zou ik dat aangeven en thuis je waardes bij gaan houden.
 
Ik woon in Nieuw Zeeland en hier werd mij gewoon water aangeboden na het suiker drankje om de smaak mee weg te spoelen. Weet niet of dat in Nederland ook “mag”.
 
Terug
Bovenaan