Dreumes 1 jaar & 2 maanden .. KAPOT GESCHROKKEN

Hallo lieve mama’s allemaal !

Ik ben me net kapot geschrokken …
Ik wilde mijn zoontje om 21:15 in bed leggen zoals normaal en ik blijf altijd gewoon even bij hem omdat ik merk dat die dat fijner vind
Eerst niks aan de hand geen probleem erna merk ik hij staat steeds op wilt uit zijn bedje nog even met me knuffelen ik dit gedaan erna terug gelegd in bed erna wilt die weer uit bed dus ik weer uit bed gehaald wou die helemaal niet meer op schoot ik denk dan leg je hem weer terug in bed .. hij bleef huilen ik sussen dus dit werd wat rustiger erna begon die weer uit het niks ineens kei kei hard te krijsen zo hard dat die z’n adem inhield .. hij werd helemaal wilt ik rustig proberen te blijven zijn naam roepen even erna kwam die bij ik ben me zo kapot geschrokken zo geschrokken ik zie het beeld nu nog voor me ik weet niet wat ik moet ik dit is misschien een halfuur geleden en de tranen staan nog in mijn ogen ik was machteloos en het leek alsof ik niks kon doen ik weet wel dat hij breath holding spell heeft maar weet echt niet wat ik moet doen als dit gebeurt ik ben zo bang voor als dit weer gaat gebeuren

Iemand die me kan helpen asjeblieft
 
ja ik weet dat het breath holding spell is en daar misschien niet zo heel veel aan te doen is aangezien ze dit doen uit boosheid of verdriet dus ik vroeg me af of andere ouders tip hebben 
 
Onze dochter heeft wekelijks een breath holding spell en is nu 3, dus ervaringsdeskundige hier.
Hard in gezicht blazen werkt niet altijd en is eigenlijk ook niet bewezen...  (als je blaast dan wel echt met alle kracht die je hebt, dus niet een pufje ;-) ) 
Bij ons werkt het juist om haar bij ons te houden, dicht vasthouden en het maar laten gebeuren. Ze groeien er ooit overheen. Geef het wel even aan bij opa's en oma's etc. wat ze moeten doen. Voordat ze in paniek 112 bellen. Het blijft schikken, hoevaak je het ook meemaakt. Maar het kan gelukkig geen kwaad. Sterkte het is niet fijn!!
 
Onze dochter heeft dit ook, m'n man wilde de eerste keer ook 112 bellen als paniek reactie, maar ik herkende het van neefje. Neerleggen werkt bij haar, dan schijnen ze te ontspannen en halen ze vanzelf weer adem. Maar beetje eng gezicht blijft dit inderdaad wel.
 
Artikel gevonden erover (wel in het Engels):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4325862/#:~:text=A%20breath%2Dholding%20spell%20is,holding%2C%20cyanosis%2C%20and%20syncope.
Er wordt aangegeven dat het verstandig is om een ECG te maken en bloedarmoede uit te sluiten als een kind dit heeft. 
Rode kruis raad wel aan om 112 te bellen. 
 
Terug
Bovenaan