Dreumes 13 maanden avond/nacht

Mijn zoon heeft ook lange tijd slecht geslapen, van 8 tot 13/14 maanden oud. Hij is nu 16 maanden en slaapt heel goed!
Ik heb van alles geprobeerd, maar heb niet echt dé tip voor je. Ik heb de slaapgids van Snuggles & Dreams gekocht, daar staat wel in dat bij vanaf 12 maanden het ochtenddutje maximaal 30 minuten en het middagdutje 1,5 tot 2u mag duren. Anders zou het kunnen zijn dat ze 's nachts slecht slapen.
Ook weet ik dat er een slaapregressie bestaat rond die leeftijd. Misschien dat je iets aan die slaapgids hebt!
 
Wij hadden dit ook met onze dochter, heeft maar een paar avonden geduurd. Vanaf haar geboorte af lieten we haar nooit lang huilen, maar we merkten nu dat we het niet slapen en huilen in stand hielden. De eerste avond dat ze dit deed, steeds erheen en kalmeren...wat niet lukte en het duurde 2 uur. De twee avonden erna niet gaan kijken. Toen had ze door dat we niet meer kwamen en deed ze het niet meer. Duurde eerst nog een half uur en laatste keer zelfs korter. 
Als ze nu huilt is het anders, dan heeft ze gedroomd...gaan we even troosten en draait ze vanzelf weer op haar zij in slaapstand. Verder slaapt ze weer altijd zelf in. 
Het was bij ons dus echt een korte fase om aandacht. Met echt heel hard gehuil. We zagen ook dat het niks ergs was omdat ze ging lachen als we bij haar kwamen,  kleine draak ;)
Geen idee of dit bij jullie ook zo is...misschien heb je er wat aan. 
 
Bedankt voor de reacties! Het lijkt nu beter te gaan. We houden ons iets strikter aan haar ritme (2-3-4 ritme) en haar bedtijd hebben we vervroegd naar 19.00. Inslapen gaat gelukkig altijd goed. Als ze wakker wordt is het niet meer standaard na 45 min. We vermoeden een droom, na Max 5 minuten te troosten gaat ze zelf weer lekker slapen. 
dus was het een fase? Geen idee maar voor nu is het weer ‘even’ rustig ;)
 
Terug
Bovenaan