Dreumes 17 maanden slecht eten

Onze dochter at voor vorige week altijd goed. Brood, toetje en tussendoortjes sws, avond eten iets minder enthousiast maar met wat appelmoes of een potje ging prima. Maar sinds vorige week is alles 'bleh'. Brood alleen met jam, half stukje fruit en paar hapjes koekje. Warm eten en yoghurt voor naar bed gaan niet. Eerste avond maar niks gegeven, wilden niet 'toegeven'. Volgende ochtend 5 uur wakker, super honger. Fles gaat er dan wel in. Tweede avond hetzelfde, weer zo vroeg wakker. Daarna dachten we, misschien krijgt ze kiezen. Om ochtend drama te voorkomen, met avond eten potje fruit gegeven en voor naar bed gaan halve banaan. Dat ging prima, sliep weer tot 7 uur. Maar nu komen we hier niet meer vanaf. Iemand tips? Of kunnen het toch kiezen zijn, of verwennen we haar nu heel erg?
 
Wij merken dat normale aardappel groente en vlees maaltijden er wel in gaan en dat de rest krijsen is. We proberen in te zetten op proeven belonen. Laten proeven lukt steeds vaker. Soms eet ze dan zelfs verder. Heel soms. Ik hoop heel hard dat het een fase is.
 
Die van ons is net 2. 
Herkenbaar, at eerder alles en sinds aantal maanden amper. Ik laat t voor wat het is, eet je niet dan niet. Hij groeit goed en eet overdag wel redelijk oke. We laten m weinig snoepen, dat helpt iets. Nu sinds een week ineens weer bulken overdag (de ene na de andere boterham kan erin, fruit na fruit). Avondeten langzaaaaaam beter, aardappeltjes en kip lukken weer. 
En wanneer verwen je.. ik ben blij als t leuk en rustig aan tafel is. Ze gaan vanzelf wel weer eten.
 
Terug
Bovenaan