Dreumes 18 maanden eet geen brood meer

ChananjaH

New member
<p>Ik zit met mijn handen in het haar!<br />Van de 1 op de andere dag eet onze  dochter  alleen nog maar het beleg van het boterham. Het hartig beleg plukt ze er van af, het zoete beleg zuigt ze er van af. Alle restjes brood laat ze hierna ook staan.</p><p>Ze heeft altijd zo weinig mogelijk (toegevoegde) suikers gekregen en at  eigenlijk altijd alles. Ik hoop zo dat dit een fase is.</p><p>Het gaat voornamelijk om de lunch wat ze zo moeilijk eet.<br />Haar dag aan eten ziet er zo uit:</p><p><br />Ontbijt 9:00 : havermoutpap met fruit</p><p><br />Tussendoor 10:30u: soepstengel</p><p>lunchtijd 12:00u: brood zonder korst met gevarieerd beleg (100% pindakaas, appelstroop, zuivel spread, avocado, eitje, kaas, ham, kipfilet, geprakt fruit, hummus oid) </p><p>Na haar middagslaapje 16:00u: Griekse yoghurt met fruit.</p><p>Avondeten 18:00u: met de pot mee</p><p>Tussendoor: bananenbrood</p><p>Voor t slapengaan 20:15u: flesje melk van 160cc</p><p>Ik maak me gelijk druk:( iemand tips?</p>
 
Niet te druk maken, ik denk dat de meeste ouders dit wel herkennen. Ze hebben op een gegeven moment gewoon minder nodig. Hier waren tosti’s (gewoon alles uit dat apparaat, meestal bruine boterham met of een klein beetje kaas of smeerkaas of plakje worst) wel goed, soms ook niet. Broodjes, krentenbollen, beschuitjes, crackers en alles gewoon 3 plakjes worst. Geen strijd van maken, komt vanzelf wel weer goed.
 
toevallig zeg! mijn dochter van 19 maanden at vanaf afgelopen donderdag ineens ook geen brood meer! terwijl ze normaal 5 tot 6 boterhammen op een dag eet! jaja.. vreetzakje hier haha!
elke keer aanbieden en ze at het echt niet! maar ik gaf haar ook niks anders, want ik was bang dat dan het hek van de dam zou zijn.. net zoals jullie geven wij ons kindje ook zo weinig mogelijk toegevoegde suikers. 
Gistermiddag haal ik haar op van het kinderdagverblijf, staat de leidster te vertellen dat ze tussen de middag 3 boterhammen heeft gegeten.. vreemde ogen dwingen ofzoiets?? 
Vanmorgen at ze weer gewoon haar 2 boterhammetjes! Oftewel, het was hier een (korte) fase.. 
 
Toevallig inderdaad! Ik geef haar ook niks anders. Dus als ze al het beleg heeft op gesnoept, maak ik haar schoon en mag ze van tafel. Gek genoeg gaat ze dan ook gewoon spelen ?‍♀️.. Maarja. Alle andere maaltijden gaan dus in iedergeval heel goed dus daar ben ik blij mee ????
 
Terug
Bovenaan