Dreumes 18 mnd moeite kdv

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje van 18 mnd gaat sinds 5 weken naar de kdv. 3 dgn per week. De periode vanaf zijn geboorte tot aan 5 wkn geleden ben ik continu met hem alleen (alleenstaande moeder)geweest. Ik heb hem ook nooit ergens achtergelaten. Ik moest weer gaan werken. Toen de kdv startte, was hij verkouden, wel geweest ook naar de wendagen. Vervolgens werd hij zieker koorts, verkouden, oorontstekingen, 2x kuur want de 1e sloeg niet aan, doorkomende tandjes.  Hij was toen anderhalve week, 5x niet naar de kdv geweest. In totaal is hij 11x geweest. Komende week moeten zijn neusamandelen eruit. De kdv is op de hoogte dat hij een moeilijke eter is en dat hij nog steeds niet helemaal lekker is.</p><p>Hij heeft moeite met wennen. Normaal was hij al een moeilijke eter. Daar eet en drinkt hij nauwelijks. Hij blijft achter de leidsters aanlopen en wilt opgetild worden, huilen. Hij slaapt korter dan thuis. Hij speelt niet met andere kinderen. Is ook niet snel afgeleid met een speeltje. Vandaag werd ik door een leidster aangesproken dat hij weer zo deed. En of ik hem constant ook optillen, wat echt niet het geval is. Thuis en bij de grootouders is hij helemaal niet zo. En dat ze het te lang duurt met wennen en dat ik dat ik dit gedrag met het consultatiebureau moest bespreken. Ze had al 10 jr ervaring en was nog niet eerder zoiets tegengekomen </p><p>Ik persoonlijk vond dit echt raar en werd ook wel een beetje boos. Ik heb wel gezegd dat het nog kort is, hij nog niet lekker is, tandjes, neusamandelen etc </p><p>Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Alsof hij afwijkend gedrag vertoond een probleemgeval is beetje dat gevoel. </p><p>Ik heb ook gemerkt dat mijn zoontje als hij van de kdv komt, wat hangerig dreinerig zeurderig is en duurt wel ff voordat hij weer rustig is</p><p>Wat kan ik doen om mijn kleine te helpen hierin? </p><p>En wat kan ik op de kdv doen?</p><p>Is dit "gedrag" normaal of hoort het nog bij het wennen?</p><p>Sorry lang verhaal maar het vreet aan me  </p>
 
Nou wat een gekke reactie van het KDV. Het is natuurlijk logisch dat hij moet wennen. Het is natuurlijk ook geen makkelijke leeftijd.
Krijgt hij hele andere dingen qua voeding dan thuis? Misschien eet hij idd wel slechter door de tandjes en amandelen...
Je zou denken dat ze wel ervaring hebben en hem weten te motiveren en het naar het zin te maken...
Mn zoontje zat altijd bij de gastouder, was prima maar met 15 maanden naar t KDV en daar had hij het blijkbaar veeeel leuker! Ook kindjes hebben gewoon voorkeur voor bepaalde mensen en het klikt wel of niet..
Blijkbaar klikt mn zoontje gewoon beter met een KdV dan met een gastouder? Ik zou het nog even de tijd geven, en anders toch even rondkijken
 
Het klinkt pittig voor jullie! Ik heb hier niet veel verstand van maar volgens mij is het belangrijk dat jij vertrouwen hebt in het kdv en die opmerking wekt niet veel vertrouwen op... Ik zou maar vertrouwen op je eigen idee idee en dat is dat je zoontje door een lastige tijd gaat zowel qua tandjes als qua amandelen als qua wennen en hun lekker laten kletsen. En, switchen kan en mag altijd als het pittig voor hem blijft..
 
Mijn gevoel zei ook al dat het raar was wat ze zei. Het overrompelde mij ook. En de andere leidsters stonden een beetje mee te kijken. 
Hij krijgt daar ook wel wat andere dingen te eten. Fruit gaat nog redelijk goed.
Hij is vandaag ook bij de kinderarts geweest en is doorverwezen naar de dietist om bij te komen. 
Wat is een normale periode om te wennen? 
 
Ik denk dat de meeste kindjes al heel vroeg beginnen en daarom sneller gewend zijn. Hoe ouder ze zijn bij de start hoe lastiger het gaat. 
Mijn dochter was ook 'al' 11 maanden toen ze voor t eerst ging en de eerste weken ging het ook wel vrij moeizaam (ook voor mama)
Maar ze zeggen wel dat het goed is dat ze meerdere keren per week gaan dus dat is al goed. 
Ik snap wel dat je daar nu een slecht gevoel aan over hebt gehouden. Heel lastig hoor. Succes. 
 
Herken dit gedrag wel, we hebben een heel gevoelig mannetje en huilen doet hij nog wel eens met afzetten hij is inmiddels 2 jaar..
Achter de juffen aanlopen doet ie of deed hij ook, zelf ook terug gehoord van het kdv. Maar hun stelde meer de vraag doet hij dat thuis ook en verder niets.
Sorry, ik zou naar een ander kdv gaan als je de mogelijkheid hebt, of in gesprek gaan met ze. Die mevrouw is niet de enigste daar denk ik?
 
Wij hebben dit ook meegemaakt helaas. Werden direct verwezen naar een natuurgenezer. We herkende het gedrag niet van thuis. En zagen ook wel angstig, onzeker gedrag bij het KDV. We zijn het gesprek aan gegaan en hebben voorgesteld om zelf een aantal weken korte periodes met dochter mee te gaan naar het KDV. Dit om haar te stimuleren om zich lekker te voelen, vertrouwen geven en veilig te laten voelen. Onze dochter heeft veel uitleg nodig omdat ze veel begrijpt. We zagen direct dat ze alles observeerde en geen rust had. Na 3 weken investeren was ze goed gewend. Het was nog een beetje huilen maar dit ging met de week beter. Ik heb haar vandaag weer opgehaald en het is echt een ander kind op het KDV. Ze vindt het nu geweldig daar. Heerlijk om te zien. Vertrouw op je eigen inschatting en kennis van je kind. Ga niet zomaar in alles mee maar bespreek het. Succes. 
 
Terug
Bovenaan