Dreumes 18 mnd om de 2 uur fles snachts

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen wil mijn zoontje weer om de paar uur melk. Het lijkt wel weer een pas geboren baby. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag, weinig gegeten oid. Maar dat is het niet. Tandjes zou kunnen maar waarom dan ineens zoveel melk. Ik slaap gewoon niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Mijn dochter heeft dat met fases, merk dat als we een drukke dag hebben dat ze snachrs deze behoefte heeft. Dus voor mij een teken om overdag rustig aan te doen en overdag meer focus te leggen op het eten en drinken
 
Als je kindje overdag genoeg gegeten en gedronken heeft, hoeft hij 's nachts echt geen voeding meer op deze leeftijd. Dit wordt gewenning en dit kun je maar op één manier doorbreken en dat is niet meer geven. 
 
Helpt het om een anti-lekbeker met water in zijn bed te zetten (bijvoorbeeld van munchkin) zodat hij zelf kan drinken wanneer hij dorst heeft? Rond die leeftijd hebben we dat bij onze zoon gedaan en dat ging echt heel goed! Scheelde een hoop gedoe!
 
Hij drinkt nog niet echt zelf. Alleen flesje op bed als ik de fles los laat. Ik heb bijvoorbeeld gister 2x warm eten gegeven, middag en avond. Flink wat yogurt na avondeten. En toch weer zoveel melk vannacht. Snap er niks van....
 
verlatingsangst kan ook meespelen, rond deze leeftijd kan dat weer pieken. Ook omdat ze qua ontwikkeling weer veel doormaken.
Zou het gewoon lekker geven, zal een fase zijn die overgaat.
 
Ik snap het wel: Hij drinkt zoveel melk 's nachts omdat jij het hem geeft toch?
Hoe bedoel je hij drinkt nog niet echt zelf? een kind van 18 maanden is prima in staat om zelf te drinken, veel oefenen en kijken wat het beste werkt: een rietjesbeker bijvoorbeeld? maar een 'gewone' open beker kan ook al prima op deze leeftijd. 
 
 
Drinkt hij overdag ook genoeg? Wanneer mijn dochtertje overdag niet genoeg gedronken heeft of wanneer het erg warm is, wordt ze snachts ook paar keer wakker. Ik geef dan water. Accepteerd hij water? Zou dat eerder geven dan flesjes melk. Of de melk steeds meer verdunnen.

En heeft hij elke 2 uur echt honger/dorst? Hij zou idd zonder melk moeten kunnen snachts, maar als hij het toch nodig heeft dan zit er niks anders op dan geven en hopen dat deze fase weer snel voorbij is.

Hij kan ook extra willen eten omdat hij aan het groeien / ontwikkelen is. Krijgt hij ook tussendoor genoeg? Zoals fruit of andere gezonde tussendoortjes.
 
Terug
Bovenaan