Dreumes 18 mnd om de 2 uur fles snachts

Sorry maar mamae, wat ben jij bot zeg tegenover deze moeder. Wat het ene kind op deze leeftijd doet betekent niet dat alle kinderen dat meteen al doen of goed doen. En gewoon niet geven is echt zo'n k advies. Dat kindje wilt een flesje of iets voor een reden. Niet vanwege gewenning want zo te horen is dit weer sinds kort.
Als je vind dat iemand het in jouw ogen verkeerd doet met opvoeding, prima, hou het lekker voor jezelf. Ze vraagt advies, en dat geef jij niet.
 
Laten we wel advies geven waar ze ook iets aan heeft.. Het is denk ik belangrijk om te weten of de kleine snachts honger of dorst heeft. Als ik het zo lees dan eet hij overdag goed, zou het dan dorst zijn? Misschien eens kijken of hij snachts een flesje water wilt drinken als je dat aanbiedt ipv een melkfles. Hoe drinkt de kleine overdag? Wellicht heeft het nu met de warmte te maken dat hij extra vocht nodig heeft
 
[quote quote=10569842]Sorry maar mamae, wat ben jij bot zeg tegenover deze moeder. Wat het ene kind op deze leeftijd doet betekent niet dat alle kinderen dat meteen al doen of goed doen. En gewoon niet geven is echt zo’n k advies. Dat kindje wilt een flesje of iets voor een reden. Niet vanwege gewenning want zo te horen is dit weer sinds kort. Als je vind dat iemand het in jouw ogen verkeerd doet met opvoeding, prima, hou het lekker voor jezelf. Ze vraagt advies, en dat geef jij niet.[/quote]
hoi Ivh, wat vervelend dat je mijn reactie als bot ervaart. Volgens mij heb ik bovendien niet aangegeven dat de vraagstelster iets verkeerd doet. Ze vraagt of iemand hier ervaring mee heeft en om advies en dat is wat ik geef. Je kunt het best met me oneens zijn hoor, dat mag!
maar als je vraagt waarom een kindje zoveel drinkt snachts is het antwoord toch 'omdat je het hem geeft'? En 'niet geven' kun jij k advies vinden, maar het is oprecht advies! 
Onze dochter vroeg rond die leeftijd ook ineens weer om (meerdere) flessen in de nacht, dat was echt uit gewenning ontstaan omdat we steeds toegaven. En dat snap ik, want snachts wil je slapen en dus geef je toe. Na een consult met een slaapcoach was het advies: niet meer geven want als je kindje goed eet en drinkt overdag is het echt gewenning. Paar nachten doorzetten en je bent er vanaf. En voila! dat bleek ook zo te zijn! We hebben 2 pittige nachten gehad, maar daarna sliepen we allemaal weer door zonder flessen. 
kort samen gevat: mijn advies is echt alleen maar goed bedoeld en luidt: niet meer geven.
Succes!
 
Het is toch niet meteen bot als je iemand van advies voorziet? Zo heftig is het allemaal niet ;)
Maar het gaat vooral om de melk. Het is écht niet nodig om een kind van 18 maanden elke 2 uur melk te geven, als die overdag normaal eet. Sterker nog, dat is echt af te raden (i.v.m. tandjes, overkill aan calorieën en gewenning). Dorst kan natuurlijk altijd, dus geef gewoon water!
 
Bedankt voor jullie advies. Mijn zoontje is te vroeg geboren en corrigeerd zou hij nu 1,5 zijn . Het is een kleintje. Dus de nachtfles geef ik hem maar al te graag! Maar het was afgelopen dagen wel erg extreem. Helaas vindt hij eten ook totaal niet intressant. Ik ben doorverwezen naar de logopedist. 
 
Terug
Bovenaan