Dreumes eet geen groentes...

<p>Hallo,</p><p>Iemand tips om een dreumes groentes te laten eten?</p><p>Onze dochter eet heel slecht groentes. Gepureerd voedsel eet ze sowieso niet meer, ze wilt perse haar eten in stukjes en zelf kauwen. Ik heb geprobeerd om stiekem een stukje groente samen met vlees of aardappel in 1 hap te doen, maar zodra ze iets van groente proeft spuugt ze het gewoon uit..</p><p>Verder eet ze wel alles, vlees/aardappels, brood en fruit eet ze ook prima. Alleen groentes zijn echt een probleem..</p>
 
Hi, 
ik weet niet hoe oud ze is maar misschien kun je proberen om het haar zelf te laten pakken? Onze dreumes van 15 maanden vindt dat mega interessant. Als ik hem nu een hap geef met o.a. groentes, dan spuugt hij die uit en gaat hij het eerst grondig onderzoeken om het vervolgens alsnog op te eten. Ik geef hem nu bijna al zijn eten vanuit zo’n placemat/bord (die kunnen ze niet omgooien) en daar smikkelt hij dan uit. 
 
Hoi, 
Hier een zoontje van 14 maanden, soms ging eten idd ook slecht hier. Tip:maak er geen strijd van. Gewoon in eten verwerken :). Verwerken in soep (tomatensoep) ? Groentesaus bij de pasta? Smoothie? Kleine tussendoortjes als rode zoete paprika? Je hebt bij de Jumbo en AH jam te koop bij de babyafdeling. Van 'de kleine keuken' mango & pompoen, aarbei&rode bieten. Ik smeer t elke dag op 1 broodje tussen de middag bij mn zoontje. Zo heeft hij iets binnen van groente. 
 
@gebruiker10119282
Ze is 14 maanden, en normaal laat ik haar idd ook zelf eten. Dit gaat ook prima met brood of fruit. Maar als ik stukjes aardappel, vlees en groentes voor haar neer leg dan plukt ze lekker de stukjes vlees en aardappel eruit en de rest laat ze liggen haha. En het maakt ook niet uit of het nu courgette, broccoli of boontjes zijn.
 
@Izzy
Ik probeer er idd ook geen drama van te maken, ik laat haar nu maar gewoon eten wat ze wel eet maar weet niet of dat wel goed is.. Ze krijg idd wel gewoon jam enzo op de boterham. Als ik bijvoorbeeld verse tomatensoep of broccolisoep ofzo maak, dan eet ze het wel!
 
Klopt, ze willen denk ik verschillende smaken leren kennen en soep is idd lekkerder dan saai gekookt groente haha :). Oja, niet de beste tip maar mn zoontje eet groente gedipt in curry ?. Blijven verwerken en aanbieden..
 
Als onze dochter geen groente eet op een avond krijgt ze de hele pan voor haar neus. Ze begint dan echt als een gek te eten. Dus de pan truc werkt bij ons goed
 
Het is helaas een fase die hopelijk niet te lang zal duren voor je. Mijn dochtertje begon met een jaar slecht tot geen groenten te eten. Ze is nu bijna 1.5 en toevallig van de week heeft ze weer eens een paar worteltjes gegeten. Ik heb het al die tijd gewoon aangeboden en als ze het niet wilde dan niet. Gaf haar dan overdag vaak wat extra fruit voor de vitaminen. Verder was/is ze dol op gemixte groenten met tomatensaus, zoals de saus bij de macaroni. Lasagne vind ze heerlijk en dan doe ik er ook extra groenten in die ze dan wel eet. Zo kreeg ze toch een aantal keren per week haar groenten binnen. 
Ik hoorde laatst trouwens van een vriendin wiens zoontje van nu 4 jaar, vanaf z'n 1e jaar alleen broodjes pasta als avondeten gehad had omdat hij verder niks wilde en hun dus de fout gemaakt hadden om wat anders te geven. Maar hij wilde ineens vanuit het niets broccoli, terwijl hij dat daarvoor dus nooit at. Dus dat gaf mij de hoop dat het uiteindelijk wel weer goed komt. Al hoop ik dat het niet zolang zal duren. 
 
Terug
Bovenaan