Dreumes eet (te?) snel

<p>Heeft iemand tips om een dreumes wat rustiger te laten eten? Mijn zoontje van 13 maanden schrokt. Hij heeft nog maar 1,5 tandje dus ik verwacht niet dat hij alles uitgebreid kán kauwen, maar hij propt al zijn eten naar binnen en kauwt alleen als het echt niet anders kan. Toen we hem nog wat meer 'vloeibare voeding' gaven, ging het hem al niet snel genoeg en begon hij te krijsen als we niet snel genoeg een nieuwe hap gaven. Ik had gehoopt dat het met vaste voeding & zelf eten wat beter zou gaan maar helaas haha... Zijn fruit inhaleert hij bijv. bijna. </p>
 
Haha nou... o.a. omdat het altijd een schreeuwpartij is als zijn eten op is. Aangezien wij niet zo snel eten, is het niet erg relaxed of gezellig eten zo ;) 
 
Mijn kindje was ook precies zo! In principe accepteerde ik het gewoon en zorgde ik voor een consistentie dat ie niet inkon verslikken. 
Op momenten dat ik rustig met hem kon zitten en erbij blijven, gaf ik iets wat zó groot was, dat het niet in zijn geheel in zijn mond paste. Zoals een halve komkommer of appel (eventueel geschild). Dan kon hij oefenen met sabbelen en "bijten" wat meer schrapen was. 
verder toen hij ouder werd gaf ik het eten in etappes. Dus steeds een paar stukjes op zijn bord leggen en zelf met een lepel of vork laten eten/aanrommelen. Pas als het bordje leeg was, een slokje water laten drinken en weer wat op het bordje doen.
 
Terug
Bovenaan