Dreumes en peuter dag structuur

Dag allemaal,

Ik heb een dochter die net 1 jaar is geworden en een zoon van 2 jaar. Je zou zeggen, dicht op elkaar, die doen wel hetzelfde. Nou nee, ze konden niet meer verschillen qua eten, spelen en slapen!
Soms weet ik gewoon niet meer waar ik moet beginnen. Allebei samen laten eten of juist apart. Ze zijn beide moeilijke eters en dat kost zoveel tijd en aandacht. En dan het slapen....ze houden elkaar wakker...
Spelen is vind ik lastig omdat mijn zoontje heeft energie voor 10. Die moet echt 1 a 2 uur buiten spelen en rennen. En dan zit mijn dochter vast in de kinderwagen. Dat vindt ze dus niet leuk want zij probeert nu ook te lopen. Ik kan haar ook niet los laten want ze stopt alles in haar mond.
Kan iemand mij helpen? Ik heb een duidelijke structuur nodig voor de kids waarbij ze allebei hun aandacht, voeding en speeltijd krijgen.
Alvast bedankt.
 
In feite zijn ze beide van een leeftijd dat ze met de pot mee eten. (Met een beetje minder zout dan.) Dus gewoon samen doen, dan heb je al het gedoe daaromheen in 1x gehad.
Voelt misschien niet eerlijk, 2 tegen mama, maar anders krijg je nooit rust.
 
Ik zou ze ook samen laten eten en inderdaad mee van de pot. Even heel hectisch voor jou maar dan heb je het inderdaad, zoals Essil zegt, in één keer gehad.
Is er geen enkele plek in de buurt waar je naartoe kan gaan waar je 1-jarige ook uit de kinderwagen kan en je 2-jarige fijn kan loslopen? Het feit dat ze alles in haar mond steekt, zou ik dan een beetje proberen loslaten eerlijk gezegd. Je houdt ze uiteraard wel in het oog maar wat zand in de mond, zal ze ook wel uiteindelijk merken dat dat niet fijn is denk ik dan. Wij gaan met onze 2-jarige vaak gewoon wandelen. Zeker nu het herfst wordt, is er onderweg best wel wat te ontdekken. Ik weet niet of je 1-jarige tevreden is zolang je in beweging bent? Was onze meid toen nog wel. Zij kan dan mee ontdekken vanuit de kinderwagen.
Qua slapen, houden ze elkaar wakker omdat ze in dezelfde ruimte liggen of omdat ze gewoon zo veel huilen wanneer ze moeten gaan slapen dat het lawaai stoort?
Durf ook los te komen van ‘het zou eigenlijk zo moeten volgens ‘het boekje’’ en gewoon te doen wat voor jou werkt om de dag zo aangenaam mogelijk door te komen. Met zo 2 kleintjes dicht op elkaar in leeftijd lijkt het me vooral ook wel even survival voor jou als mama.
 
Bedankt voor de reacties! Ja, het is wel pittig. Je hebt gewoon geen rust. CB ook gebeld voor advies maar ze zeggen, je ontkomt er niet aan dat ze beiden hun eigen fase hebben en daarbij andere aandacht nodig hebben.
Even doorzetten dan maar. Ze slapen beide in de woonkamer in de middag. Dat is niet altijd een succes.
 
Allebei in 1 kamer terwijl ze elkaar wakker houden is niet echt praktisch. Ik vermoed dat je de ene niet alleen wil laten, terwijl je de ander in bed legt?
Dan zou ik aanraden de ene achter zoiets als you tube kids te zetten, terwijl je de ander in bed legt. Is eigenlijk niet heel goed voor de ogen, maar slecht slapen is ook niet goed. Soms moet je doen wat werkt.
Maar misschien kan je ook bijvoorbeeld je moeder vragen, hoe zij zoiets aanpakte, voor er beeldschermen waren?
 
Ik zou ze dan inderdaad ook allebei in een aparte ruimte laten slapen. En eventueel dan eentje even voor de tv zetten terwijl je de andere in bed gaat leggen. Ik zet de tv ook liever niet op maar soms vind ik dat nood wet breekt en dat je dit zonder schuldgevoel toch kan doen. Wij zijn ook maar mensen die hun best doen he.
 
Ben wel benieuwd naar de reden om ze beide in de woonkamer te laten slapen? Ieder in een eigen ruimte klinkt veel logischer, vooral als ze elkaar wakker houden?
 
Terug
Bovenaan