Dreumes en zin doordrammen

Wij hebben ook de regel dat eerst de hele boterham op moet voor ze de volgende krijgt. Ze hoeft haar korsten niet op te eten, maar dan krijgt ze verder ook niets meer. Dat weet ze heel goed. Als ze de korsten weigert, maar wel een volgende boterham wil, hebben we wel eens een brullende dreumes aan tafel. Uiteindelijk bindt ze dan wel in en gaan de korsten opeens heel snel op. Hoort een beetje bij de leeftijd denk ik. Kijken hoever je komt als je je kont tegen de krib gooit?. We hebben wel een goede eter, hoor. Ik weet niet hoe ik erin zou staan bij een slechte eter. Kan me voorstellen dat je dan blij bent met elke hap die naar binnen gaat. 
 
Wij hanteren ook altijd eerst de boterham helemaal op, daarna pas de volgende. Soms helpt dat om de korstjes te eten, soms niet. Dan zal ze wel niet zoveel honger hebben neem ik aan. Ook hebben we een tijdje de korstjes met wat extra beleg ingesmeerd (hier hield ik dan met het smeren van de boterham al rekening mee). 
Belangrijk is denk ik om een manier te kiezen die bij jullie past. Of dat nu wel/ niet belonen of straffen is maakt niet uit. Wel is het mijns inziens belangrijk daar dan consequent in te blijven. Als het 1x anders is willen ze dat ineeens altijd.
 
Je afvragen waar je een strijd van wil maken, eten is bij ons geen strijd waard. Ook werken we niet met beloningen bij eten. Hij at geen korstjes, nu bijna 3 eet hij ze wisselend. Wat hij zelf wel eens doet is de helft aan een van ons aanbieden zodat we samen de korstjes opeten. Als die echt honger heeft eet die ze zonder problemen op.
Er komen nog veel meer onderwerpen met een strijd, dus kies waarover je de strijd wil aangaan.
 
Tip beetje beleg op de korstjes smeren. En anders lekker laten komt vanzelf goed en gewoon blijven aanbieden ik zou er niet een te groot gevecht van maken !
Scheelt een hoop driftbuien en irritaties voor jezelf!
 
 
Terug
Bovenaan