Ik zou sowieso stoppen met de ochtendfles, logisch dat ze daarna geen zin meer heeft in ontbijt want een fles is al een maaltijd... en met 20 maanden is dat echt niet meer nodig eerlijk gezegd.
Mijn jongste dochter is nu 19 maanden en eet:
Ontbijt 1 boterham en gewone melk
Tussendoor fruit en koekje en water
Lunch 1 of 1.5 boterham met pindakaas/appelstroop/kaas
Tussendoor koekje of rijstewafel ofzo
Avondeten met de pot mee en toetje
100cc halfvolle melk voor het slapen gaan
Er zijn periodes dat ze ineens brood of avondeten weigert. Dan geef ik vaak een cracotte of rijstewafel ontbijtkoek. Soms wil ze niks en tuft ze bijvoorbeeld dr hele ontbijt uit, dan eet ze maar niet. Een uur later eet ze ineens een flinke portie fruit dus ze haalt het wel weer in.
Gebakken ei is niet erg gezond elke dag, lust ze geen gekookte ei? En waarom geen lunch met gewoon brood of weigert ze dat? Eventueel Griekse yoghurt of kwark met fruit en granola is ook een prima ontbijt/lunch.
Ik snap dat je de flessen blijft geven omdat ze dan ' nog íets binnen krijgt', maar daar ligt juist het probleem denk ik. Die flessen zijn voor haar voldoende om op te leven. Zodra je daarmee stopt, is ze hongeriger en gaat ze vanzelf eten.
En tja, er zijn gewoon periodes in het leven van een dreumes en peuter dat ze besluiten in hongerstaking te gaan, maar daar is nog nooit een kind dood aan gegaan
Ze zorgen er écht voor dat ze genoeg binnen krijgen om te groeien en kunnen gerust zonder lunch of avondeten!