Dreumes kieskeurig met eten

Bij de ah hebben ze bij de babyartikelen spelt/rijst/volkoren pap. Ik kook fruit, pureer het (appelmoes dikte) en maak daar dan pap van in de ochtend. Mijn zoon van 10 maanden eet dat graag maar mijn dochter van bijna 2,5 eet dat ook graag mee. Hoewel ze vaker havermout krijgt in de ochtend (met rozijntjes!). Ik ben geen voorstander van yoghurt in de koudere seizoenen. Liever wat warmers. Verder zijn het vaak fases inderdaad... Pompoensoep gaat hier overigens ook altijd goed (pompoen, wortel, zoete aardappel, appel, uitje, beetje gember en knoflook gepureerd) met een broodje (kaas) erbij om te dippen. Vindt ze erg leuk en dan heeft ze in de middag alvast wat groenten binnen. Maak ik me daar in de avond in ieder geval niet meer druk om. Sterkte!
 
Als ze geen melk lust kan je kijken of ze wel yoghurt als toetje eet, krijgt ze al zuivel binnen. 2 flessen is inderdaad erg veel, snap wel dat ze dan nog weinig eetlust heeft. Verder zijn er heel veel kindjes die weinig eten, schijnbaar kunnen ze ermee groeien. Kijken wat ze wel lust en anders maar vaker dat geven? Wij geven vaak een boterham als ze niet wil eten 's avonds, of bakje yoghurt. 
Onze dochter wil trouwens heel graag zelf alles doen, was eigenlijk al heel snel dat ze zelf wilde eten anders werd ze woest? Met drinken helpt het om haar te laten oefenen met een echte drinkbeker, ik heb een kleine siliconen bekertje met handvaten. Ze krijgt er dan een beetje in, ben benieuwd of het bij jou ook aan zelluf willen doen kan liggen ;) Probeer het anders eens. Wie weet drinkt ze zelfs melk als je het in een glas doet en eerst zelf een slokje neemt. 
 
Ik zou inderdaad stoppen met de opvolgmelk, zorgt teveel voor een verzadigd gevoel, waardoor de nood voor vast voedsel er niet meer is. Daarnaast zitten er onnodige suikers in, wel logisch dat je kindje het daardoor erg lekker vindt
Mijn zoontje is 20 maanden en een hele goede eter, maar ik merk dat als ik hem na 15.30 nog wat 'zwaarders' als stukjes stokbrood laat snacken (wat bijvoorbeeld wel eens voorkomt als we op visite zijn), hij dus zo goed als geen avondeten eet en dit een hele strijd wordt.
Wat betreft de zoete vruchtenyoghurt, dit kun je ook makkelijk zelf maken, bijvoorbeeld:
appeltje pureren (hoeft niet gekookt te worden), beetje kaneel en yoghurt
Of gewoon een mengeling van allerlei fruit pureren met yoghurt. 
Veel gezonder, omdat er geen ongezonde suikers inzitten en geen hormoonverstoorders.
Ons schema:
Ontbijt: 250ml melk + water en havermout (evt snufje kaneel)
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas/gekookt ei/ gebakken ei/ kaas
Snack: fruit
Avondeten: met de pot mee
Toetje: yoghurt of zelfgemaakte fruityoghurt
Als drinken krijgt hij water, melk of lauwe rooibosthee
 
Terug
Bovenaan