Dreumes naar KDV, waar op letten

Ik kan vooral aanraden goed "rond te speuren" op internet wat relatief bij jullie in de buurt zit en wat er leuk uit ziet, en dan vragen of je eens kunt komen kijken. De één vindt iets anders belangrijk in een kdv dan de ander.
Wij zijn onlangs verhuisd en ik ben echt op zoek gegaan naar een kdv dat qua educatieve vorming & gebruik van producten zo dicht mogelijk bij ons vorige kdv in de buurt kwam. Verder heb je nog onderscheid tussen verticale groepen (baby t/m 3 in verschillende groepen bij elkaar) en horizontale groepen (dus kindjes per bepaalde leeftijd ingedeeld). Als je kindje al iets ouder is zou ik zelf altijd kiezen voor een "horizontale" maar dit is dus ook weer je persoonlijke voorkeur.
Daarnaast vind ik persoonlijk buitenruimte ook een ding. Wij wonen in de stad dus een grote buitenruimte is niet zo vanzelfsprekend. Maar je hebt er dus wel tussen zitten met een mooie tuin (oid), dus dat was voor ons ook leidend.
Ook verschillen kdv's best wel onderling qua prijs. Als dat voor jullie een groot ding is (ik weet niet helemaal hoeveel het verschilt in prijs, alleen dat er verschillen zijn) kun je daar ook van tevoren al op letten.
 
Let ook op de kosten. Ik denk uit je verhaal op te maken dat jij niet werkt? Omdat je typt dat je zelf wat meer rust wilt ?
De kinderopvangtoeslag is er geloof ik alleen voor ouders die allebei werken. Uitzonderingen daargelaten. 
Als je geen toeslag krijgt is het een flinke uitgave om je kind naar het kdv te laten gaan. Anders is misschien een peuterspeelzaal iets om te overwegen. Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd ze daar naar toe gaan.
 
Dankjulliewel voor de fijne tips! Wij hebben er nog helemaal geen ervaring mee, dus nu kunnen we inderdaad vooraf beter bedenken wat we willen en wat bij ons past! Antroposofisch lijkt me heel tof, wij hebben echt een buitenkind, maar zo'n kdv hebben ze hier helaas niet direct in de buurt...
 
Terug
Bovenaan