Als de vloer zo glad is zou ik inderdaad een antislipmat kopen.
Verder zou ik een "feestje" onder de douche creëren, die veilig voor hem is. Wij hebben zo'n strandsetje onder de douche, met een emmertje en gietertje. Emmertjes over elkaars hoofd leeggooien is natuurlijk té grappig.
Misschien als je ook zo'n setje hebt, kan je zoontje van een veilige afstand toekijken hoe jij en pappa een emmertje met een hoop lol, maar niet te wild, op elkaars hoofd leeggooien. Als de angst er dan vanaf is en de interesse gewekt, dan zou ik zachtjes een beetje water over hem "gooien" beginnend bij zijn voetjes.
Je kan in een emmer ook een sopfestijn maken,laten zien dat water met zeep heel veel sop maakt. En ik zou zo'n waterrad kopen die je met van die zuignappen aan de wand kan plakken, die hang je dan buiten de waterstraal en dan emmertjes water erop legen.
Ik denk dat het belangrijkste is om de watervrees weg te nemen,dus laat hem in de douche spelen, met superleuk speelgoed wat speciaal voor onder de douche is (dus dat waterrad en een strandsetje o.i.d.) en dan naast het stromende water laten spelen. Als hij dan niet onder de straal gaat, dan niet, niet dwingen,want dat versterkt de angst. Desnoods was je hem op een ander moment gewoon op het aankleedkussen met een washandje.
Dan maakt hij vanzelf de klik dat spelen in de douche superleuk is en vergeet hij zijn angst een keer en komt hij erachter dat je zoveel leuke dingen met water kan!
Heel veel succes en heel veel doucheplezier voor jullie gewenst ?