Dreumes ontbijt en lunch

<p>wat geven jullie aan jullie dreumes voor ontbijt en lunch ? hier is geen brood eter, bied ik altijd maar toch beland op de grond. papfles ook geen success. mijn dochtertje is nu 14.5 maanden. Voor haar lunch doe ik meestal brood met kipfillet, stukjes snoeptomaat, en druiven. Ze eet alles behalve haar brood. crackers eet ze soms wel soms niet. ze krijgt verder nog 2x opvolgmelk op een dag want ze eet nog niet zo goed. yoghurt vindt ze ook niet zo lekker. </p>
 
Misschien iets smeerbaars op het brood doen? Dan kan ze het er ook niet afhalen. Hier is een heel dun laagje pindakaas bijv al voldoende zodat ze het wel opeet. 
Hier krijgt ze brood met smeerbaar beleg, tosti, cracker, beschuit, krentenbol, fruit, soep. Ook wel eens een bordje met pap gedaan en dan zelf laten eten. Werd wel een smeerboel, maar er ging dan wel wat in. 
 
Hier omelet. Of idd smeerbaar beleg. Jam, smeerkaas, smeerleverworst. En niks derbij want anders weigert ie ook zn brood aangezien die een keuze heeft. Na het brood kan ie wat anders krijgen. 
 
Hier hetzelfde probleem wel.  
Smeerbaar beleg heeft bij haar geen zin want dat spuugt ze uit.. denk dat ze de structuur niks vindt . Ze eet wel brood met boterhamworst maar meestal haalt ze het hapje uit haar mond.. duwt de worst terug in haar mond en het brood blijft liggen.  
Ze krijgt smorgens en savonds nog een papflesje van 120+4 opvolgmelk. 
Ik vind het zelf niet zo'n probleem. Het zal vanzelf wel eens goedkomen denk ik dan ??‍♀️
 
Mijn dochter van 13.5 maand eet ook heel slecht brood. Maakt niet uit wat ik erop doe. Ze kauwt erop en laat het expres uit dr mond lopen. Super irritant. Pap lust ze niet, brinta ook geen succes.
In de ochtend krijgt ze ook nog een fles van 150cc en voor de nacht ook. In de ochtend een poos geprobeerd om eerst brood te geven en dan pas de fles zodat ze honger zou hebben, maar ze at alsnog geen hap. Dus nu maar gewoon een fles. En als ik ga wandelen of fietsen geef ik een broodkorst en dan eet ze m zo op. T is dus ook gewoon dwarsigheid!!! Aan tafel weigert ze écht! En zelf laten eten, voeren, met of zonder vorkje,  wel of geen korstjes... t maakt NIKS uit!
Tussen de middag geen fles meer, maar een paar hapjes brood en een plakje worst en wat fruit, soms een hap cracker of krentenbol.. T is niet veel wat ze eet! 
Dus hier hetzelfde verhaal eigenlijk. Mijn oudste dochter had tot 14 maanden een ochtendfles en tot 16 maanden een avondfles, ze at beter brood dan mn jongste dochter nu doet. Ben bang dat we hier voorlopig nog wel aan die 2 flessen zitten. Ik vind het geen ramp, hoop gewoon dat het een keer beter wordt!
 
Mijn dochter van 13.5 maand eet ook heel slecht brood. Maakt niet uit wat ik erop doe. Ze kauwt erop en laat het expres uit dr mond lopen. Super irritant. Pap lust ze niet, brinta ook geen succes.
In de ochtend krijgt ze ook nog een fles van 150cc en voor de nacht ook. In de ochtend een poos geprobeerd om eerst brood te geven en dan pas de fles zodat ze honger zou hebben, maar ze at alsnog geen hap. Dus nu maar gewoon een fles. En als ik ga wandelen of fietsen geef ik een broodkorst en dan eet ze m zo op. T is dus ook gewoon dwarsigheid!!! Aan tafel weigert ze écht! En zelf laten eten, voeren, met of zonder vorkje,  wel of geen korstjes... t maakt NIKS uit!
Tussen de middag geen fles meer, maar een paar hapjes brood en een plakje worst en wat fruit, soms een hap cracker of krentenbol.. T is niet veel wat ze eet! 
Dus hier hetzelfde verhaal eigenlijk. Mijn oudste dochter had tot 14 maanden een ochtendfles en tot 16 maanden een avondfles, ze at beter brood dan mn jongste dochter nu doet. Ben bang dat we hier voorlopig nog wel aan die 2 flessen zitten. Ik vind het geen ramp, hoop gewoon dat het een keer beter wordt!
 
Mijn mannetje eet graag fruit met kwark. Maar je schrijft dat ze geen yoghurt lust dus kwark dan misschien ook niet. Al eens een banaan-ei pannenkoekje geprobeerd? Je kunt er een schep granen doorheen doen voor wat vezels. 
 
Of je yoghurt/kwart met geprakt banaantje erdoor en wat havermout.
Je zou kunnen beginnen met wat vanille yoghurt, sommige kindjes vinden dat lekkerder en steeds meer verdunnen tot gewone yoghurt
 
Terug
Bovenaan