Dreumes ontbijt en lunch

Mijn zoontje (13 maanden) krijgt in de ochtend 150 gram Griekse yoghurt met blauwe bessen en ong 20 gram Brinta. Door de Brinta krijgt de yoghurt een andere structuur (en smaak) dus misschien is dat nog iets om te proberen?
Daarnaast zijn bananenpannenkoekjes met ei en bijvoorbeeld havermout inderdaad misschien iets om als lunch te proberen! 
 
Hier een liefhebber van havermout. Kun je ook lkkr mee variëren. Zomaar wat receptjes van ons menu: 
havermout met kokos, of amandelmelk of wat je hebt, in een pannetje. Geprakte banaan erdoor roeren en opwarmen. Ik doe er altijd nog een theelepel honing, of agavesiroop doorheen. Ook doe ik er lijnzaad doorheen. Doe het in een kommetje en dan lekker met aardbeien en/of blauw bessen.
Deze variant maak ik ook vaak koud. Avond ervoor havermout met kokos,amandel of wat voor melk dan ook. Zet n nachtje in de koelkast. De volgende dag haal je het eruit en dan lekker garneren met vers fruit.
Van de havermout die ik snachts laat indikken in de koelkast, maak ik de vlgd morgen ook vaak een lekker smoothie. Doe de havermoutpap in de blender met een halve avocado en een banaan. Doe er 2 eetlepels pindakaas bij, 1 theelepel honing, agavesiroop of maplesyroop. Je kunt variëren door ook n keer 1 tl cacaopoeder erdoor te doen. Mix alles door elkaar en je hebt een heerlijke smoothiebowl!
Tussen de middag vind mijn zoontje de griekse yoghurt met vanille smaak van de optimel erg lekker! Ik doe er wat muesli door en vers fruit.
 
Misschien een dik gevulde smoothie? Banaan, rood fruit etc, yoghurt erdoor en wat vezels of misschien versie met fruit en groenten? Kun je laten drinken of geven/laten eten met een lepel (nagelang de dikte) Kun je verschillende diktes proberen zodat de structuur steeds anders is. Kijken wat ze wel of niet eten. Of soep? Goed gevulde soepen (gepureerd) kun je ook qua dikte en inhoud varieren (en invriezen voor andere dagen!) Wat soep stengels ofzo erbij en klaar.

Hier een super makkelijke eters, gelukkig.
Hopelijk vind je wat :) gedoe met eten lijkt me soms erg onhandig!
 
Onze dochter is ook geen brood fan maar eet het af en toe wel. Alleen moet ik er wat smeerbaars op doen wat ze er niet af kan halen. Anders gaat het lapje vlees lekker in haar mondje en laat ze het brood liggen.
Wat ik regelmatig doe voor de afwisseling is bijvoorbeeld gebakken ei, omelet, (bananen)pannekoeken, wentelteefjes, worstenbroodjes, pap ect.
Afwisseling is af en toe fijn, ik zelf heb ook niet iedere ochtend zin in een broodje met kipfilet. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan