Dreumes sinds kort zeer vroeg wakker

Dag ouders, ik ben op zoek naar wat tips.

Sinds een maand is onze mannetje (nu net 1 jaar) opeens veel vroeger wakker. Het begon met om 6 uur wakker worden en sinds twee weken steevast om 5 uur of zelfs vroeger. Omdat hij dan vrij schreeuwerig is geven we hem een flesje en proberen hem dan weer weg te leggen. Dit werkt dan voor een half uurtje soms en meestal is hij 'aan'.

We hebben al van alles geprobeerd. Meer eten s'avonds. Het avondflesje wat we aan het afbouwen zijn hebben we weer omhoog geschroefd, zijn middagslaapje later doen. Hij zit nog op twee slaapjes. Het enige wat dit oplevert is dat hij om 5 uur niet boos/in paniek is maar wel gewoon 'aan'. Gezien de zomertijd dit weekend in gaat hebben we de hoop dat we een uurtje terugkrijgen maar snappen er niets van. We leggen hem nu rond 06:15 weer terug en dan tukt hij weer tot 07:00 of later. Hij heeft de slaap dus wel echt nodig.

Herkent iemand dit of heeft tips?
 
Hoe laat gaat hij savonds naar bed?  Ze gaan hier tussen 18.30 en 19.00 naar bed, en slapen dan tot 7.30-8.00. Bij ons is mn dochter (net 2) de laatste tijd om 4 uur wakker, maar zij gaat na een minimale fles (100ml +1 schepje) en een knuffel van mama weer lekker verder slapen. Ze wordt eigenlijk 90% van de nachten nog wakker voor een fles.  Soms komt ze voor een late fles om 11 uur, de laatste dagen dus om 4 uur. Ik heb geen advies wat je kunt doen, maar ik begrijp je frustratie volledig, zeker als ze niet meteen door willen slapen. Helaas kunnen ze nog geen klok kijken.
 
Balen he zo'n vroege vogel. Bij ons ook met periodes. Sowieso altijd nu iets voor 6 wakker, maar zijn we nu tevreden mee haha. Toen hij opeens weer half 5/5 wakker werd heb ik een dikkere slaapzak aangedaan en dat hielp. Het schijnt het koudste moment van de dag te zijn. Hebben nu een wollen slaapzak van Reiff, groot maatje gaat die lang mee.
verder heb ik zoveel tips gelezen van coaches. Een tip was ook juist niet te snel weer op bed leggen, niet voor 9 uur. Ik weet eigenlijk niet meer of dat bij ons werkte, maar is het proberen waard wellicht! Soms 's avonds juist eerder naar bed, want vroeg wakker worden kan ook door oververmoeidheid komen. Klopte bij onze oudste wel, die is 3,5 en tijdje geleden met middagslaap gestopt en werd steeds vroeger wakker. Tot we haar paar avonden on 18 naar bed deden.
s
 
Terug
Bovenaan