Dreumes slaapt slecht:-(

<p>Dag andere mama’s,</p><p>Onze zoon van bijna 14 maanden, is vorige week donderdag gaan lopen. We merken alleen dat hij slechter slaapt daardoor of door wat anders. (Maar geen idee wat) </p><p>Overdag slaapt hij de ene keer wel ‘s ochtends en de andere keer wil hij niet en zo geldt dat ook voor de middag. Maar we merken dat verschuiven van de slaapjes naar einde van de ochtend tot en met 13:30 bijv hij daarna ook niet vrolijk is en moe. Of het overslaan van één van de slaapjes<br /><br />Iemand dit ook meegemaakt of tips?</p>
 
Als een kindje leert lopen doet hij heel veel indrukken op. Het kan zomaar zijn dat hij nu zoveel te verwerken heeft, dat slapen wat minder hoog op het prioriteitenlijstje staat.
 
Hij is volop in ontwikkeling nu, daardoor slaapt hij waarschijnlijk slechter. Hier ook periodes dat mn dochtertje slechter slaapt of zelfs niet overdag. Ik laat haar wel altijd in haar bed liggen gedurende de tijd dat ze zou moeten slapen. Als ze niet wil slapen gaat ze spelen met dr knuffels. Soms valt ze dan alsnog in slaap. 
Wat zijn de tijden waarop hij nu slaapt overdag? En gaat hij huilen als hij niet wil slapen? Misschien kun je langzaamaan naar 1 slaapje gaan. 
 
Ja, zelf dacht ik er ook wel een beetje zo over. Fijn in ieder geval om even jullie verhaal te horen.
 @roze wolkje: meestal slaapt hij van 09:30-11:30 en gaat dan weer rond 14:00/14:30- 2 uur daarna. Nu merk ik dat hij vaak door het wel proberen het op bed leggen, gaat spelen in bed of blijft huilen. Soms valt hij wel in slaap na een aantal keer weer neerleggen, maar vaak ook niet. Alleen valt hij door zijn late middagslaapje ‘s avonds weer niet in slaap voor 20:30. Terwijl hij dan echt heel moe is. 
We hebben twee keer zijn middagslaapje overgeslagen. De ene keer ging het goed, de andere keer niet. 
Ook geprobeerd zijn ochtendslaapje te verplaatsen naar 11:00 zodat hij nog een stukje van de middag erbij pakt, maar dat werkt ook niet echt.
Dus het is even zoeken merk ik..
 
Ik zou eens proberen over te gaan naar 1 slaapje, werkte hier goed. Nou heeft mijn dochter nooit zoveel geslapen uberhaupt hoor (die deed tot ze 1 werd 2 slaapjes van een uurtje en nu 1 tussen de middag van 1 a 2 uur). Maar ik merkte sowieso wat verandering ivm het prikje/sprongetje/ontwikkeling.. je moet miss gewoon eens een beetje uitproberen. Als het een sprongetje is, zal het over een week of wat sowieso beter gaan. Lastig soms hoor!
 
Ik denk dat hij toe is aan 1 dutje overdag. Je zou kunnen trainen, het gaat niet meteen goed maar oefenen met bijvoorbeeld steeds een half uur later naar bed dan wat hij gewend is per dag. 
Onze dochter is 15 mnd en slaapt om 12 uur. Meestal tot 14 uur. Ze wordt 's ochtends tussen 8 en 9 uur wakker. Ze moet dan wel echt rond 18:30/18:45 uur weer op bed liggen. 
Snuggels&dreams heeft een handige dutjesgids  waarin ze heel mooi aangeeft hoe dat nou zit met dutjes en wakkertijden. Die kun je downloaden op haar website. 
 
Ik zou er niet te snel vanuit gaan dat hij toe is aan 1 slaapje. Kan ook goed dat het gewoon ff een fase is. Mijn zoontje is 21 maanden en heeft nog steeds van die fases. Paar weken terug nog, wilde hij ineens smiddaags niet meer slapen. Toch telkens weer geprobeerd. Soms viel hij uiteindelijk in slaap om vervolgens maar n uurtje te slapen en soms sliep hij helemaal niet. Heb geen moment getwijfeld om zijn slaapje smiddags niet meer te doen. Nu slaapt hij ineens weer 2,5/3 uur!
Zijn fases die komen en weer gaan! Ik zou niet te snel van zijn ochtendslaapje afgaan. Ieder kindje is in deze natuurlijk verschillend, ene kindje os we met t jaar al klaar mee en t ander pas met de 18 maanden( zoals die van mij haha). Ik zou het echt nog n tijdje aankijken!
 
Oh en dat geld ook voor de nachten btw. De nachten gingen toen ook echt even slecht en was hij weer extreem vroeg wakker(soms wel 5.00/5.15 ). Ook dit behoorde tot die fase, want ook nu slaapt hij snachts weer goed. Zijn ontwikkeling gaat ook hier op t moment extreem hard! Begint echt steeds meer te praten!
 
Terug
Bovenaan