Dreumes slaapt slecht:-(

[quote quote=10317250]Ik denk dat hij toe is aan 1 dutje overdag. Je zou kunnen trainen, het gaat niet meteen goed maar oefenen met bijvoorbeeld steeds een half uur later naar bed dan wat hij gewend is per dag. Onze dochter is 15 mnd en slaapt om 12 uur. Meestal tot 14 uur. Ze wordt ’s ochtends tussen 8 en 9 uur wakker. Ze moet dan wel echt rond 18:30/18:45 uur weer op bed liggen. Snuggels&dreams heeft een handige dutjesgids waarin ze heel mooi aangeeft hoe dat nou zit met dutjes en wakkertijden. Die kun je downloaden op haar website.[/quote]
Pfoeh! Wat heerlijk zo’n lange slaper!! Dan snap ik dat ze maar 1 dutje doet overdag! Haha! Lekker hoor! ?
 
Ik denk idd dat je kindje over kan naar 1 dutje overdag. Dit heeft even tijd nodig tot hij gewend zal zijn aan het nieuwe ritme. Het lukt misschien nog niet meteen elke dag en hij zal misschien nog niet meteen lang genoeg slapen om de hele dag vrolijk te kunnen blijven. Maar dat komt vanzelf goed. Is zo’n fase waar je even doorheen moet ;) Succes!
 
Dank voor al jullie tips! Ga gewoon eens kijken of hij één slaapje red. Vanmorgen nog wel een keer geprobeerd om hem ‘s ochtends te laten slapen, maar hij wilde echt niet. Was alleen maar aan het spelen in bed. We hebben m wel even z’n gang laten gaan hoor. Maar na 1.5 uur verder er toch maar uit gehaald. Kijken wat hij vanmiddag gaat doen!
 
[quote quote=10317269] Pfoeh! Wat heerlijk zo’n lange slaper!! Dan snap ik dat ze maar 1 dutje doet overdag! Haha! Lekker hoor! ?[/quote] ja daar ben ik wel blij mee hoor, maar we hebben er nog 1 van 2,5 jaar, ze worden beiden elke nacht wel minimaal 1 keer wakker om of nog even wat te drinken of even getroost te worden (ze maken elkaar wakker). :) En hier ook fases dat ze of te vroeg wakker worden of het naar bed gaan drama is.. dus heel blij mee maar ook niet altijd perfect dus ;) 
 
 
[quote quote=10317435] ja daar ben ik wel blij mee hoor, maar we hebben er nog 1 van 2,5 jaar, ze worden beiden elke nacht wel minimaal 1 keer wakker om of nog even wat te drinken of even getroost te worden (ze maken elkaar wakker). En hier ook fases dat ze of te vroeg wakker worden of het naar bed gaan drama is.. dus heel blij mee maar ook niet altijd perfect dus [/quote]
Haha nee, dat geloof ik! Ik denk dat het nergens echt perfect is! ?
 
He KL-E wat goed om hier te lezen dat het slapen goed gaat :). Bij ons was overgang naar 1 slaapje wel de oplossing, maar het is zo verachillend bij alle kindjes denk ik. En ik denk ook zeker dat het een fase zou kunnen zijn, dus wellicht nog even afwachten en niet teveel willen veranderen. Dat bedacht ik me vaak achteraf - dat ik zo graag een oplossing wilde zoeken en misschien iets te graag wilde veranderen terwijl die kleine ‘gewoon’ een wat lastige fase had en uiteindelijk loopt het wel weer los.
 
Terug
Bovenaan