Dreumes vanaf 4 uur wakker

Onze dreumes van 13 maanden slaapt sinds een maand niet of nauwelijks meer na 4 uur 's ochtends. Hij is niet ontevreden, maar kreunt, kletst en jammert tot we hem eruit halen rond 6 uur. We hoeven er eigenlijk nooit uit s nachts.

Slapen overdag (2x) gaat hardstikke goed, en heeft ons niet nodig om in slaap te komen (liedje, speentje en hij slaapt). Hij wordt geregeld nat wakker in de ochtend, maar ook op 'droge' dagen heeft hij hetzelfde ritme. Speentje heeft hij s ochtends vaak nog in dus dat kan het ook niet zijn. Kamertje is donker en rustig, en hij kijkt geen tv oid voor het slapen.

Ritme op een normale dag:
6 uur eruit en ontbijt (flesje, 1-2 boterham)
9-10.30 flesje, slapen
Fruithap tussendoor
12.30 lunch 2 boterhammen en water
~13.30-15.00 flesje, slapen
Tussendoor yoghurt of rauwkost met water
17.30-18.00 avondeten (ongeveer de pot + water)
18.45-19.00 naar bed met fles (180ml)

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? De meeste tips op internet die ik tegenkom lijken we al te doen.

Ik ben benieuwd of we iets vergeten! Voor 99% gaat het perfect maar we zouden ook wel eens tot 6 uur willen uitslapen ;)

 
Ik denk dat je schema er prima uitziet. Rond de 12 maanden kunnen ze een slaapregressie hebben en die regressies kunnen 6 weken duren. 
Wij hadden zo'n slaapdip rond de 14 maanden, toen deze over was, zette hij een week later zijn eerste lossen stappen.
Over naar 1 slaapje is erg vroeg, al weigerde ons zoontje de tweede al met 14 maanden,  al is dat volgens de boekjes ook erg vroeg. Ik zou het dus nog even proberen vol te houden, eventueel kun je de dutjes overdag wel iets inkorten. Maar dikke kans dat er gewoon een grote ontwikkeling gaande is ?
 
Je schema is goed, je doet niks fout! Helaas hebben kindjes zulke periodes...

Mijn dochters zijn ondertussen ruim 3 jaar en 18 maanden, en de laatste 2 maanden slaapt de jongste keurig tot 6.15/7.00, maar dat was daarvoor ook wel anders. Er zijn genoeg weken geweest tussen 9-16 maanden dat ze om 4.00/5.00 ook wakker was. Maakte niks uit of ze om 19.00 of 20.00 ging slapen.

Ik gaf dan altijd 90cc fles in het donker. Dus naast haar bed op mn knieën, niks zeggen. Flesje leeg laten drinken en gauw weg sluipen. Meestal sliep ze dan weer door. En dan gaf ik rond 7.00 weer 90cc, dus dan waren het 2 halve flesjes ipv 1 hele fles.

Of ik nam dr tussenin, voor die laatste uurtjes vond ik dat nooit zo erg en dan sliep ze ook weer! Maar er zijn ook kinderen die juist NIET willen slapen tussenin, dus dat moet je zelf uitvogelen :)

En helaas waren er ook dagen dat niks werkte en we heel vroeg beneden waren, al probeerde ik het idd wel te rekken tot 6.00. Dat is al vroeg genoeg.

Succes! Het gaat voorbij! Hiet kwam er vanaf 16 maanden ineens veel meer rust in de tent. Ze slaapt nu 1x van 12.30-14.30 En dan van 19.45-6.30!
 
Mijn zoontje wil al vanaf 13 maanden z’n ochtendslaapje niet meer doen(gaat kletsen, spelen en tijdens autorijden ook gewoon wakkerblijven), en begint nu na 2 weken langer uit te slapen in de ochtend. Dus het zou wel kunnen dat hij toe is aan 1 slaapje ipv 2..
 
Ja de slaapcoach die ik volg op instagram: slaaptipsvoorbaby’s houdt den ochtenddutje van ongeveer 20 minuten aan voor deze leeftijd. En dan in de middag ongeveer 2 uur..
 
Nou, 20 minuten in de ochtend vind ik wel heel kort hoor.

Mijn dochters gingen met 14.5 maand over op 1 dutje. Ik werk op een kinderdagverblijf en kindjes gaan tussen 12-17 maanden over op 1 dutje, meestal rond 14 maanden.

Maar als een kind om 4.00/6.00 wakker is, hou je die echt niet wakker tot 12.00 met 13 maanden. Tenminste,dat luktte hier echt niet. Dan moeten ze toch minimaal tot 6.30 slapen, willen ze de hele ochtend wakker moeten blijven.

Wat Ik wel deed in de periode van 12-14.5 maand, is ze laten slapen van 9.00-10.00 max en dan van 14.00-15.30. In de avond om 19.30 erin.

Misschien lukt het om je kindje in de avond iets later erin te leggen? Wie weet scheelt dat in de ochtend wat..
 
Krijgt hij trouwens nog 4 flessen? Das best veel...
Waarom om 6.00 én 9.00 een fles?
In principe hoeven ze vanaf 1 jaar geen flessen meer, maar het lukte mij ook nooit om direct met 1 jaar te stoppen. Wel gaf ik met 12 maanden nog maar 2 flessen (7.00 en 19.00), vanaf 14 maanden alleen nog de avondfles en vanaf 17 maanden waren alle flessen eraf!
 
Terug
Bovenaan