Dreumes vanaf 4 uur wakker

Want je geeft vlak voor alle slaapjes nog een fles zie ik. Misschien dat hij in de ochtend wakker wordt zo vroeg en dan weer een fles nodig heeft om in slaap te vallen, gezien hij 'gewend' is een fles te krijgen om in slaap te vallen?
 
Bedankt voor jullie reacties!

Twee slaapjes heeft hij echt nog wel nodig, hij gaat vrijwel altijd zonder protest slapen en slaapt dan 45-90min per keer.

@zeeuwsmeisje, goed punt wat betreft de flessen melk! Hij krijgt die inderdaad vlak voor het slapen (drie schepjes max), het zou kunnen dat hij niet zonder fles weer in slaap kan komen. Hij is ook sinds een maand veel meer gaan eten dus dat kunnen we wel afbouwen.
 
Dan zou ik die 2 slaapjes er zeker wel inhouden hoor! Slaapcoaches adviseren pas rond 18 maanden over te gaan naar 1 slaapje, hier was het dan wel met 14 maanden, maar ons zoontje heeft nooit veel slaap overdag nodig gehad. Uiteindelijk is de hele opvoeding natuurlijk gewoon maatwerk en heeft niet ieder kindje dezelfde behoeftes.
Ik zou wel proberen de slaapjes in te gaan  korten, dus in de ochtend 1x 45 minuten en dan in de middag misschien gewoon 2x 45 minuten. Hier merk ik ook dat, als mijn kleine jongen tussen de middag tot na 14.00 slaapt, dit ervoor zorgt dat hij in de ochtend vroeger wakker wordt. Dus in ons geval maak ik hem altijd om 14.00 wakker, als hij nog niet wakker is geworden. Het is even puzzelen, en net als je een fijn ritme hebt, dan wordt hij weer helemaal omgegooid en kun je weer opnieuw gaan puzzelen ?
Poedermelk zou ik lekker mee stoppen, is niet meer nodig als je kleintje zo goed eet, wij zijn met 1 jaar gelijk gestopt en de kleine man heeft er nooit meer om gevraagd.
 
Het valt mij ook op dat hij nog wel veel flessen krijgt. Misschien gaat het beter als hij overdag leert om zonder fles in slaap te vallen. Dan lukt het snachts/smorgens misschien ook om zelf weer in slaap te vallen tot een iets normaler tijdstip? ? Ik weet het niet hoor, maar het valt misschien te proberen.
 
Ik bedenk me ineens, heeft je kindje het misschien niet koud? Ons zoontje is een echt koukleumpje en ons huis is net zo goed geïsoleerd als een kartonnen doos. 
Dus hier slaapt hij in de winterzak van puckababy (2,5T) met een warme feetje pyjama en de kachel staat lichtjes aan, zodat het niet kouder wordt dan een graad of 16,5/17. 
Je lichaam koelt gedurende de nacht af en rond 4 a 5 uur is je temperatuur op zijn laagst, dat kan dus de tijd zijn waarop kindjes wakker worden als ze het te koud hebben
 
Terug
Bovenaan