Dan zou ik die 2 slaapjes er zeker wel inhouden hoor! Slaapcoaches adviseren pas rond 18 maanden over te gaan naar 1 slaapje, hier was het dan wel met 14 maanden, maar ons zoontje heeft nooit veel slaap overdag nodig gehad. Uiteindelijk is de hele opvoeding natuurlijk gewoon maatwerk en heeft niet ieder kindje dezelfde behoeftes.
Ik zou wel proberen de slaapjes in te gaan korten, dus in de ochtend 1x 45 minuten en dan in de middag misschien gewoon 2x 45 minuten. Hier merk ik ook dat, als mijn kleine jongen tussen de middag tot na 14.00 slaapt, dit ervoor zorgt dat hij in de ochtend vroeger wakker wordt. Dus in ons geval maak ik hem altijd om 14.00 wakker, als hij nog niet wakker is geworden. Het is even puzzelen, en net als je een fijn ritme hebt, dan wordt hij weer helemaal omgegooid en kun je weer opnieuw gaan puzzelen ?
Poedermelk zou ik lekker mee stoppen, is niet meer nodig als je kleintje zo goed eet, wij zijn met 1 jaar gelijk gestopt en de kleine man heeft er nooit meer om gevraagd.