Dreumes vanaf wanneer zelf laten eten?

Wat fijn dat hij zo goed eet! 
ik denk dat wij begonnen zijn met 13 maanden ofzo... 
Wij hebben onze dochter al haar eten in grote stukjes aangeboden en altijd een (dessert) vorkje erbij neer leggen. Ze ziet ons eten en begeven moment doet ze je na. Of je prikt vooraf iets en legt het klaar zodat ze het in de mond doet. En daarna aanprijzen. Nu eet je met vork en hand. Als vorkje niet lukt dan legt ze het neer en eet de met de hand. 
met de lepel heb ik haar een eigen lepel (een theelepel) gegeven en haar natuurlijk voorgedaan hoe het moet en met mijn hand haar handje incl lepel naar de mond gebracht zodat ze weet hoe de beweging moet. Als zij aan het oefenen was. Had ik een extra bakje met hetzelfde om haar bij te voeren. Dit proces kan best lang duren! Maar wel leuk om te zien! En ja knoeien en alles onder smeren hoort erbij! ?
 
Mijn zoontje van 5 zou het liefst nog iedere dag gevoerd worden, haha. Dat doen we uiteraard niet. Hij kan prima zelf eten. 
Mijn dochtertje van net 2 eet al tijden zelf, die weigert gevoerd te worden. "Nee, mij doen!" Bestek leg ik altijd voor haar neer, maar is optioneel. Nu heeft ze een fase dat ze met een lepel de yoghurt op haar arm schept en het er dan vanaf likt. Ik laat het maar, tafelmanieren komen later wel. Nu nog even ontdekken.
Ik weet dat ik een tijd 2 setjes bestek gebruikte tijdens het eten. 1 waar ik mee eten gaf, 1 waarmee ze zelf probeerde.
Hier hangt het dus echt van het kind af. 
 
Terug
Bovenaan