Dreumes vind eten niet belangrijk en zoekt afleiding

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hey hallo Dames even jullie advies of mening. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Mijn dochter is bijna 1 jaar over 2 weken en altijd eigenlijk al een slechte eter geweest. Zelfs als baby had ze moeite met de fles en dronk ze zelden de ‘vereiste’ voeding mits ze in bed ligt gaat het redelijk. Ze eet alleen haar fruit hapjes goed zonder strijd,  die ze heerlijk vindt. De boterham wisselt maar is vaak niet interessant. Maar meestal begint ze met eten en na een paar happen is het klaar. Zodra ze iets te spelen heeft of afleiding (boekje of speeltjes) dan doet ze de mond open. Dit geldt ook vóór het avond eten en de snackjes.  Eten interesseert haar echt niet heb ik het idee. Ondanks dat ze niet zoveel eet poept ze wel makkelijk 2 a 3x op een dag. Wel gewone ontlasting. Maar m’n dochter is al niet de dikste (denk nu rond de 8,8 kg) dus ik vind het toch belangrijk dat ze iets binnen krijgt. En het werkt meestal wel als ze afgeleid is. Dan eet ze vaak alles op, maar dan wel 10 verschillende speeltjes want die gooit tussendoor allemaal op de grond.   </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.9); color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Herkennen sommige mama’s zich in mijn verhaal en hebben jullie tips?  Waar zou het aan liggen? Uiteraard zit ze in de fase van eigen willetje, maar dit heeft ze eigenlijk al vanaf dat ze 3 maanden is. </p>
 
Die van mij is 13 maand, en wil alles zeluf doen, we geven haar en eigen bestek en ernaast heb ik nog bestek zodat ik het er in kan schuiven. De ene keer wil ze wel de andere niet. Zolang ze ongeveer een liter blijft drinken dan is het goed.
Hoe ziet de dag eruit.
Melk en boterhamFruit thee
1a2 boterhammen en melk
Fruit of soepstengel of cracker met thee
Avondeten met toetje
Thee

Ik maak er niet zo'n strijd meer van, ze roept zelf wanneer ze klaar is en als ze nog eten wil zegt ze het ook.
 
Wij lieten onze zoon toen zelf eten, anders wilde hij het ook niet opeten. Hij at nog met zijn handen, maar hij at bijna altijd zijn bordje op zonder strijd. Nu zijn we begonnen met het aanbieden van een vork of lepel, omdat hij hier interesse in krijgt (14,5 maand).
 
Ik laat mn kids ook veel zelf eten (3 jaar en 17 maanden) T wordt soms een enorme kliederboel, maar het werkt wel.

En dan nog moet ik ze afleiden hoor. Ik weet niet beter, al 3 jaar lang ;) Ik heb een doos met kartonnen boekjes en duplo poppetjes die ze aan tafel mogen en die heb ik ook echt nodig als afleiding om iets te eten.

Het enige wat ze wel Goed zelf eten zonder afleiding is fruit en koekjes ;) Brood en avondeten is bijna altijd met afleiding.

Ze zijn allebei prima op gewicht terwijl ze weinig eten (zelfs mn oudste van 3 eet maar 1 boterham als lunch en 1 als ontbijt en 10 happen avondeten) Ze snoepen echt niet veel tussendoor, krijgen alleen fruit en een koekje of rijstewafel en rauwkost. Maar ze doen het er prima op. Ik maak me er niet zo'n zorgen om als ze wat minder eten, maar probeer met wat afleiding toch wel die ene boterham erin te krijgen!

 
En stiekem hebben ze minder nodig dan je denkt hoor!
Krijgt je kindje nog flessen? Dat zijn al volledige maaltijden hè, daar halen ze al zó veel uit.. vergis je daar niet in.

Geef haar gewoon wat afleiding en probeer er zo wat in te krijgen, en als ze niet meer wilt is ze blijkbaar vol. 1 boterham is voldoende hoor, een klein bakje avondeten ook. Als ze 3x poept op een dag, is dat een teken dat er stiekem meer ingaat dan je denkt.
 
Terug
Bovenaan