Dreumes voorbereiden op komst broertje/zusje

<p>Op dit moment ben ik 30 weken zwanger en moeder van een jongetje van bijna 17 maanden. Mijn vraag is heeft er iemand ervaring of tips om mijn dreumes voor te bereiden op de komst van zijn broer</p>
 
Er ging iets niet helemaal goed en lukt me niet om het aan te passen. Maar mijn vraag is dus wie heeft er ervaring of tips om mijn dreumes voor te bereiden op de komst van zijn broertje of zusje. 
We betrekken hem sowieso bij het inrichten en alles van zijn nieuwe kamertje. Maar of hij hier iets van begrijpt betwijfel ik.
 
Je hebt inderdaad meerdere boekjes. Ook van Nijntje etc. Die van ons gaat mee naar de vk en alles. Inmiddels wil ze elke dag even mn buik checken ?
 
Ik ben 34 weken zwanger en heb een dochter van 20 maanden.
Ik denk dat je ze niet écht kunt voorbereiden op wat er komt. Als ik aan mijn dochter vraag: Waar is de baby? wijst ze wel naar mijn buik. Maar of ze echt snapt dat daar een baby in zit?? 
Ik heb idd ook het boekje 'wat zit er in je buik mama?' Leuk en simpel boekje met flapjes. Ze leest het graag. 
En ik zeg steeds tegen haar, s ochtends als ze nog ff bij ons in bed kruipt: Daar is papa, daar is mama, daar is 'naam dochter' en daar is de baby en dan wijs ik naar mijn buik. Ik benoem de baby dus wel als onderdeel van ons gezin.
Maar verder... denk ik dat het sowieso een shock voor ze zal zijn als de baby er eenmaal is. Echt snappen doen ze het gewoon nog niet, daar zijn ze nog een jaartje te klein voor!
 
Mijn dochter gaat idd ook altijd mee naar de verloskundige. Ze vindt het super interessant om het hartje te horen. Ook dan benoem ik steeds dat het de baby is. Daarna wil ze zelf op de bank liggen en moet de verloskundige ook even met het apparaatje op haar buik luisteren haha.
 
Ik ben 34 weken zwanger en heb een dochter van 20 maanden.
Ik denk dat je ze niet écht kunt voorbereiden op wat er komt. Als ik aan mijn dochter vraag: Waar is de baby? wijst ze wel naar mijn buik. Maar of ze echt snapt dat daar een baby in zit?? 
Ik heb idd ook het boekje 'wat zit er in je buik mama?' Leuk en simpel boekje met flapjes. Ze leest het graag. 
En ik zeg steeds tegen haar, s ochtends als ze nog ff bij ons in bed kruipt: Daar is papa, daar is mama, daar is 'naam dochter' en daar is de baby en dan wijs ik naar mijn buik. Ik benoem de baby dus wel als onderdeel van ons gezin.
Maar verder... denk ik dat het sowieso een shock voor ze zal zijn als de baby er eenmaal is. Echt snappen doen ze het gewoon nog niet, daar zijn ze nog een jaartje te klein voor!
 
Terug
Bovenaan