<p>Hoi allemaal, ik zit inmiddels echt even met mijn handen in het haar. Mijn dreumes van 21 maanden is een enorm slechte eter. Dat wil zeggen, qua ‘avondeten’ </p><p>‘S ochtends ontbijt hij met een flinke bak havermout met banaan, dat vindt hij heerlijk. Tussendoor wat fruit (hij lust bijna alle soorten). als lunch twee boterhammen met beleg (hij eet alleen pindakaas, jam en heeeel soms chocopasta) alle andere dingen (kaas, hummus, etc) wil hij niet. Bij de lunch bied ik altijd komkommer, tomaat, verse soep, of paprika oid aan, maar dat eet hij eigenlijk nooit op. Soms een paar stukjes komkommer of paprika. ‘s middags na zijn slaapje probeer ik meestal een groene smoothie te maken met spinazie en ananas etc. Eerder dronk hij dat zo op, nu ben ik blij als er drie slokken in gaan. soms is er nog wat te snacken ‘s middags. Zoals ontbijtkoek, een volkoren koekje of iets in die trant. </p><p>En dan komt het avondeten. En dat eet hij dus gewoon niet. Wat ik momenteel ook probeer. Hij eet geen groente, maar ook geen (droge) pasta, aardappelen, vegaburgers, rijst, linzen of noem het maar op. Gewoon niets. Hij proeft niet eens. Hij maakt heisa en wordt ontzettend verdrietig. Hij krijgt elke dag, zonder uitzondering, een bakje yoghurt als toetje. Dat eet hij meestal wel redelijk op. </p><p>ik heb álles geprobeerd. We maken er sowieso geen strijd van. Ik word niet boos en dwing hem ook niet tot eten (natuurlijk heb ik wel een paar keer een hap in zijn mond gestopt, maar dan spuugt hij het meteen uit en roept ‘bah’) we eten met zijn allen aan tafel, maken het gezellig, hij mag helpen koken, alle adviezen van het internet heb ik opgevolgd. Ook de adviezen van het cb maar die brengen mij niet verder. Ook heb ik zijn eten gepureerd aangeboden, en bied ik soms belachelijk dure vriesverse maaltijden aan van Spruitje. Eet hij ook niet op. Het warme eten als lunch aanbieden, vroeger of later werkt ook niet. Hij eet het gewoon niet. Ik heb altijd vers gekookt, maar uit wanhoop ben ik potjes gaan aanbieden. Ook dat eet hij niet. En met niet bedoel ik ook echt niet, geen enkele hap. soms is er ineens een fase dat hij een week lang wel wat mee eet. Soms 5-7 happen neemt. Als ik diezelfde maaltijd de week erna, of een paar dagen later weer aan bied is het ‘bah’ en spuugt hij het weer uit of proeft überhaupt niet. ik word inmiddels aardig radeloos. Als hij 50 gram groente per week binnenkrijgt is het veel. Ik maak me zorgen. Wanneer gaat dit over? Wat kan ik nog doen? Naar mijn idee doe ik álles volgens de adviezen. hij groeit goed, zit op zijn eigen lijntje, iets onder het gemiddelde. tips? Adviezen? Gouden tip? Ervaringen?</p>