Hoi, ik vindt dat je al super bezig bent hoor. Je kleine krijgt al veel goede dingen binnen. Snap je frustratie wel, hier een 2 jarige die de noodzaak van (avond) eten ook niet altijd ziet. Ontbijt, fruit, lunch en tussendoortjes gaan meestal wel oké, maar dat avondeten pfff. We proberen van alles, want ik vind het toch vervelend hem zonder eten naar bed te doen. Afhankelijk van zijn bui eet hij wel of niet mee. Als we groente, aardappels en (vega) vlees eten, dan eet hij meestal wel wat. Pasta's, rijst en andere dingen moet ie vaak niet. Als hij erg moeilijk is geweest die dag, dan krijgt hij een bordje met van alles. Dan pak ik wat kaasjes (La vache quirit), plakjes worst, tomaatjes/paprika en fruit. Dat zet ik neer op de salontafel voor hem, geef hem een vork en zet Nijn aan. Meestal eet hij dan z'n bordje leeg. Vast niet pedagogisch verantwoord, maar dat is een 2 jarige sowieso niet. Als hij echt niks wil, dan geef ik een banaan of krentenbol. Dat is echt het nood voedsel bij drama avonden. Maar dan heeft ie in ieder geval iets gegeten. Hij vindt groente niet fantastisch, maar at het tot voor kort gewoon netjes op. Toen kwam dus deze niet eten fase. Even terug ontdekte hij iets op mijn bord wat hij niet had en moest en zou dit ook hebben, anders waren de groentes vies. Nu krijgt hij dus een heel klein beetje mayonaise waar hij dan z'n wortels in dipt. Maar hij eet dan dus wel z'n groente in ieder geval op. Het is een heel slank mannetje, dus dat mini beetje mayonaise zal hij niks aan overhouden. De gerechten die hij wel lust en mee eet, hebben we geoefend met potjes Olvarit. Hij kreeg dan eerst een potje, dan was de ergste honger weg. Daarna at hij dan nog wat met ons mee. Zo leerde hij de smaken kennen en ging het waarderen.
Wees creatief en maak je vooral niet druk. Als ze honger hebben, dan komen ze echt wel. Succes!