Dreumes zelf willen eten tips

Hoi hoi, 
 
wat bij mij tijdelijk heeft gewerkt (inmiddels al niet meer) is van die knijpzakjes. Je hebt die van ella's kitchen met spaghetti bolognese maar ook bijvoorbeeld met fruit(smoothie) en bij sommigen zit dan zuivel of granen toegevoegd. Dit kon onze dochter ZELF DOEN. Als ze dan bijvoorbeeld nauwelijks avondeten had gegeten, gaven we haar zo'n zakje, om toch nog een beetje vulling en voedingsstoffen binnen te krijgen. 
 
Wat ook nog kan werken is om bij de rijst wat ei erdoor te bakken. Dan plakt het wat aan elkaar. 
En verder inderdaad alle tips van hierboven.
 
Lekker zelf laten kliederen. Af en toe een hapje tussendoor proberen te geven. Ik had van dat kromme bestek gehaald, dat speciaal gemaakt is voor kleintjes om zelf te eten. Ze eten overigens ook graag met de handjes haha. Ach al met al krijgen ze wel genoeg binnen gedurende de dag. Ik zou zelf niet nog iets anders geven na de maaltijd. Wij doen vaak wel een toetje ongeacht hoe er gegeten is, maar geen brood of knijpspul. Kinderen zijn ook niet gek hè, straks eten ze expres niet goed omdat ze weten dat ze toch wat anders krijgen. 
 
Hier ook een kind dat al langere tijd zelf wil eten. En dus alles onderkliedert haha. Op het KDV leerde hij al vrij snel om zijn fruit met een vorkje te eten, dus dat zijn we thuis ook gaan doorvoeren. Een klein bakje met fruit in stukjes, zodat hij dat zelf met de vork kon eten. En avondeten mocht hij van ons gewoon met zijn handjes eten, bijvoorbeeld gekookte aardappels, stukjes vlees. Pasta's o.i.d. met een vork, dan helpen we hem vaak met het prikken en dan mag hij het zelf in zijn mond stoppen. Ik weet nog dat in die overgangsfase hij bijna alles met zijn handen wilde eten, alles zat dan onder. Maar wel een tevreden mannetje aan tafel. Gelukkig laat hij het met ingewikkeldere dingen (zoals rijst of zo) nog wel toe om door ons gevoerd te worden. Toetjes eet hij sinds een maand of 2 nu met de lepel zelf, heel z'n gezicht zit dan onder, maar wederom trots dat hij het zelf doet haha. Hij is trouwens ondertussen 21 maanden ;) Hij heeft een tijdje gehad dat hij veel at, toen weer een stuk minder en nu zou hij eigenlijk minder moeten eten volgens 'de regels', maar ik heb juist het idee dat hij veel meer honger heeft. Hij rent dan ook wel echt de hele dag, dus ga er vanuit dat hij dan ook veel verbrand en dit aan moet vullen. 
 
Gewoon lekker zelf laten doen ?. Je kan misschien een schoentje kopen met van die lange mouwen en iets onder de kinderstoel leggen? Hier wilde ze ook al snel zelf eten. Wat een knoeiboel! Maar ze worden er al snel beter in hoor, ze leren er alleen maar van. 
 
Terug
Bovenaan