Drie misramen en ik weet het allemaal niet zo goed meer!!

Hallo allemaal,

Al zeker een half jaar lees ik met jullie mee, en heel af en toe post ik zelf nog wel eens wat. Maar ik moet nu even mijn verhaal kwijt, en dat kan nergens beter als hier met mensen die hetzelfde meemaken als jijzelf.

November vorig jaar heb ik mijn eerste misrkaam gehad (12 weken), februari mijn tweede (7 weken)en nu drie weken geleden mijn derde (5weken)......Echt een ontzettende klap. Drie op een rij, en vind het steeds moeilijker om positief te blijven. Ik word echt heen en weer geslingerd tussen hoop, maar ook ontzettend veel angst voor de toekomst, toen ik een klein meisje was riep ik al dat ik moeder wilde worden, en ben nu zo ontzettend bang dat ik dat nooit zal worden. Tuurlijk heb ik ook wel mijn goede dagen maar je krijgt zo ontzettend voor je kiezen!
Vorige week hebben ze van ons allebei bloed afgenomen (bij mij wel 20 buisjes!!!) en over vier weken krijgen we de eerste uitslagen en over 8 weken die van het chromosomen onderzoek.   Echt een rot tijd dus van afwachten!

Mijn vraag is een beetje aan jullie: wie van jullie heeft ervaring met drie miskramen, ben echt op zoek naar positieve verhalen die mij hoop kunnen geven! De gyn verteld niet echt veel, maar ik heb wel veel vragen, zijn er bijvoorbeeld vrouwen die alleen maar miskramen krijgen en nooit een gezond kind, of komt het in de meeste gevallen wel goed??Ik heb het idee dat ze aan het  "niet zwanger worden"meer kunnen doen als  aan het "niet  zwanger blijven"?? Weten jullie hier meer van?
 Sorry voor het lange verhaal, maar merk nu al dat het me goed doet om dit even kwijt te kunnen....

Liefs en bedankt Sarah

He Sarah,

Wat vervelend meid. Schrijf het hier idd maar lekker van je af. Kan je helaas niet helpen, maar zit in vrijwel gelijke situatie. "Gelukkig" nog maar 2mk gehad (en hoop niet dat er een derde gaat volgen). ook bij ons hebben ze alles onderzocht en bij mij zoveel buisjes bloed afgenomen. Krijg er morgen de uitslag van. dus we zitten nu in spanning. Temeer aangezien ik donderdag mijn NOD heb, en vandaag een klein beetje bloedverlies. (wellicht innesteling?) Ben al bijna een week enorm moe vanaf 15u ongeveer. We hopen zo dat het weer raak is.
Wat ik wel weet is dat ik veel mensen ken die meerdere mk gehad hebben, maar toch ook gezonde kinderen gekregen hebben. Dat geeft weer moed en hoop dat het ook bij ons nog goed kan gaan

veel sterkte met het verwerken van je mk, en heel veel succes gewenst! Ik zal voor je duimen dat je snel gezond zwanger mag worden.

groetjes,
Dion

ps: laat je ons weten of er iets uit de onderzoeken gekomen is?

Hey dion!

Bedankt voor je reactie! Ik hoop heel erg voor je dat je donderdag een positieve test in je handen mag houden! Dan ben je in ieder geval weer een stap verder, wat spannend dat je ook binnenkort de uitslagen krijgt van je testen. Ik hoop dat het positief nieuws is.... in veel van de gevallen kunnen ze niets vinden he>? Nou ja misschien maar beter ook, want dan valt het nog onder "pech".
Ik moet er nog een poos op wachten. Ik zal laten weten hoe het is afgelopen.!

Ik vind het raar klinken maar het stelt me gerust om te horen dat er meer vrouwen zijn die meerdere miskramen hebben, geeft me toch het gevoel dat ik niet de enige ben.

Heel veel succes deze week! Hopen op goed nieuws!

Liefs Sarah

Beste Sarah,

Ik snap precies hoe je je voelt. Ook ik wil al van kleins af aan een groot gezin maar de realiteit was anders. In december 2004 kreeg ik mijn 5e mk, een hele klap en ook paniek. Ik was toen al 38 en vroeg me af of mijn wens ooit in vervulling zou gaan. Ik heb ongeveer alle onderzoeken gehad die je kunt laten doen maar er kwam niets uit. Mijn gyn. stuurde me toen door naar het LUMC omdat ze daar onderzoek deden (en doen) naar het effect van het gebruik van bloedverdunners (injecties en/of aspirine)  tijdens de zwangerschap (bij vrouwen waar geen stollingsafwijking is geconstateerd). De zgn. Habenoxstudie (Kitty Bloemenkamp is de gyn. die het onderzoek doet en de zwangere vrouwen begeleid). De resultaten zijn verbluffend te noemen. Er waren zelfs vrouwen die al 9 mk hadden gehad en nu een gezonde baby. Zelf heb ik in oktober 2005 een prachtige zoon gekregen die helemaal 'volgens de regels' groeit, bloeit en vrolijk zit te wezen. We willen graag een tweede maar het is maar de vraag of dat gaat lukken want ik ben bijna 42.
Mochten jouw onderzoeken ook niets opleveren, zou je je gyn. kunnen vragen naar het gebruik van bloedverdunners.

Ik hoop dat je wat met deze info. kunt en ik wens jou en je man heel veel sterkte toe.

Groetjes, Nina

Hallo Nina!

Bedankt voor je reactie, ik ga het zeker onthouden voor de toekomst, ik ga eerst mijn onderzoeken afwachten en nog een paar keer proberen... maar lukt het dan nogniet wil ik zeker mee doen aan zulk soort onderzoeken. Ik ben gelukkig nog jong (23) dus heb nog veel tijd, maar ja mijn kinderwens is al heel lang, dus tja zou het wel snel willen, maar zo makkelijk gaat het dus niet!! Helaas,.....
Wat prachtig dat je een gezond kindje hebt gekregen! Dat geeft me de energie om door te gaan! Ik kan eigenlijk gewoon niet geloven dat het nooit zal lukken!! Dus ik moet wel doorgaan! Ik hoop heel erg voor je dat jij ook een tweede kindje mag krijgen!!

Liefs en bedankt voor je reactie !
Sarah

ik kan je een positief verhaal vertellen, dat natuurlijk niet geheel positief is, want ik heb intussen (hoop ik) mijn portie wel gehad.

Ik heb 3 vroege miskramen gehad.
Wij hebben na de tweede miskraam onderzoeken gehad, maar daar kwam niets uit en het was dus gewoon pech.

Daarna ben ik weer zwanger geraakt en is ons zoontje geboren! Helemaal gezond.

Vorig jaar heb ik weer een miskraam gehad, dit keer een late. Met 14 weken leefde de baby nog, maar met 16 weken was ons kindje toch dood (gestorven net na de 14 weken echo). Dat hakte er erg in. Daaruit is gekomen dat het kindje een chromosomale afwijking had.

Nu ben ik weer zwanger 16 weken. As donderdag heb ik weer een echo. Met 14 weken was met deze baby alles nog goed en ik heb ook het gevoel dat het nu nog steeds wel goed gaat, maar de angst zit er goed in.

Ik vind deze zwangerschap emotioneel heel zwaar. Maar ik doe mijn best om positief te blijven.

Dus voor jou een teken dat het na veel pech ook goed kan gaan.
ik wens je dan ook heel veel succes en sterkte.

Wat ons vooral bij de miskramen heeft gesterkt is dat de natuur selecteert op iets dat niet goed is. Dat klinkt heel nuchter en meestal voelt dat ook echt zo, maar zoals nu, het moment dat ik bijna weer een echo krijg, merk je wel wat voor littekens en emoties het heeft achtergelaten.

Succes en sterkte

gr mama van MD

Hoi,

Ik heb ook 4 miskramen achter elkaar gehad zelf 3mnd achter elkaar en bij mij konden ze ook niets vinden nu ben ik 12 en halve week in verwachting.

Ik heb al 3 echo's gehad omdat ik iedere keer wat bloed verloor iedere keer waren de echo's goed en was de kleine keurig gegroeid.

Ook ik ervaar de littekens en emoties die mama van daan beschrijft ik mag vanmiddag weer voor een echo en ik vind het zo spannend je blijft onzeker en ik denk dat dat pas over is als je je baby in je armen houdt.

Ik hoop dat je inderdaad een positieve test hebt en dat dan wel alles goed gaat.

Dikke zoen Daantje

Terug
Bovenaan