driftbui

Sorry mama v, het onderwerp van jou ging een eigen leven leiden.
De tip voor jou is: inderdaad negeren. Je kunt ook niks ander dan dat (je moet toch je boodschappen doen) Zet je kind in de winkelwagen, of in zo'n speciale 'autowinkelwagen'. Ze laten lopen in de winkel lijkt me op die leeftijd nog niet handig, dan 'lok' je sneller een driftbui uit.
Waarom is negeren het beste? Omdat het kind geen respons krijgt, reageer je wel dan denkt het kind: hee aandacht, dat doe je dus door te krijsen en op de grond te gaan liggen, daar ga ik ff lekker mee door of ik maak het nog erger.
Ik merk het aan mijn zoontje van 17 maanden. Hij heeft twee maanden lang zo'n periode gehad, verschrikkelijk! Krijsen, met z''n hoofd op de grond bonken, of tegen de muur, met spullen smijten.... en volhouden he, soms wel 20 minuten lang...
Ik pakt hem dan op (ook niet altijd heel voorzichtig...maar ook niet té ruw, gewoon heel kortdaad) en zette hem in een hoekje van de kamer, soms ook uit het zicht. En daar lag hij dan te razen en te tieren.... als ik hem dan aandacht gaf maakte hij het nog erger, daardoor duurde het wel een half uur soms.
Toen besloot ik heb geen aandacht te geven, wel in een hoek te zetten heel kortdaad, en dan stopte hij soms al na een 5 minuten of korter, zo vanuit het niets... en was ie weer heel vrolijk. Maar dan is het óók belangrijk om het weer goed te maken en positieve aandacht te schenken!
 
Hallo,

Waarom probeer je het niet eens van een hele andere kant......
Pak je kindje liefdevol vast, en zeg dan heel rustig dat je begrijpt dat hij/zij heel erg boos is omdat hij/zij b.v nog niet naar de auto mag lopen. Dus laat 'm zien dat je hem serieus neemt, en dat het heel logisch is dat hij daar kwaad over is. Het is een hele normale reaktie, en die mag hij gerust tonen. Daarna vertel je wat hij straks wél mag gaan doen, en je geeft hem daarbij een leuk vooruitzicht.
Bij mijn dochtertje werkt het echt waar altijd! Ik heb dus nog nooit een heel kwaad meisje meegemaakt. Je zult versteld staan wat ze allemaal al begrijpen! Zo vertel ik haar altijd van tevoren al dat ze bijvoorbeeld met het kleine winkelkarretje mag lopen of in zo'n auto-kar mag zitten. Ook zeg ik er dan bij dat áls het karretje er niet staat (al in gebruik is), dat ze dan bij mij in de kar moet zitten. Ze zegt dan altijd; ja, oké....en we hebben nog nooit problemen gehad! Ze is overigens 21 maanden. Winkelen is bij ons altijd een feest, we hebben het altijd heel gezellig samen.

Waarschijnlijk is zij ook wel heeeel zoet hoor! Het ene kind is het andere niet natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan