Driftbuien

Hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje van ruim 14 maanden en de laatste tijd begint ze echt driftbuien te krijgen tot bijten aan toe. Ook als ze haar zin niet krijgt dan begint ze te gillen en te krijssen. Wist niet dat zo'n kleintje zo'n geluid kon maken hahahaha !!!!
Wie herkent dit ook en heeft nog goeie tips voor mij.
Dit gedrag tot op zekere hoogte negeren lijkt mij het beste, maar je wil je ukkie ook niet zo verdrietig zien.
 
Hoi,

Ik herken het gelijk. Mijn dochter bijt, slaat, trilt, bonst haar hoofd tegen dingen of laat zich gillend op de vloer vallen. Bij de huisarts kreeg ik het advies om het absoluut te negeren. Zorg dat je haar, als iets niet mag, ergens neerzet waar ze zich niet kan verwonden, zoals in de box, en dan weglopen en lekker laten gaan. Niet reageren erop. Als de driftbui overgaat in huilen, dan oppakken en troosten. Dit heeft bij ons wel geholpen, het is een stuk minder en als ze het doet, is het zo weer over omdat ze merkt dat ze er geen aandacht mee krijgt.

groetjes,

Desiree
 
hoi


ja dit is idd gewoon een periode en dat kan even duren maar ook langer,het beste is om er gewoon geen aandacht aan te gevn zodat ze door krijgen dat het nix uit haalt zo driftig te doen.succes ermee gr wendy
 
ik heb niet zo zeer ervaring met driftigge kinderen.
mijn moeder wel vroeger, ik was zo driftig dat ik zelfs vlauwviel van woede.
dit was volgens de huisarts pure aandachtvraagerij. ze moest me ook gewoon laten liggen en negeren. vrij vlot erna was het over.
het is ook wel weer een fase denk ik.
wel succes ermee.
 
Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor de tips, ze zijn heel erg welkom !!!!!!!
Gisterenavond werd het inderdaad erger want ik had haar al een uur genegeerd, maar toen ging ze met haar hoofd tegen de tafel bonken. Hier schrok ik heel erg van en het deed me heel veel pijn om te zien hoe verdrietig ze was.Uiteindelijk heb ik haar wel getroost.
Ik vond het wel heel moeilijk om te bepalen waar de grens ligt van het negeren maar na het zien van jullie tips voel ik me al een heel stuk beter !!!!!
Wat kun je je als moeder schuldig voelen t.o. je ukkie...........

groetjes van de mamavanindy
 
hi,
misschien iets laat...
maar op deze leeftijd willen ze je wat duidelijk maken maar kunnen niet praten en dat frusteerd hun!
dus kom je in zon gezell;ige driftbui terecht!

negeren en een liedje gaan zingen met gebaren, net iets harder dan het gekrijs!
echt het werkt!

groetjes
 
hoi

mijn zoontje van een jaar heeft dat ook en dat is niet leuk en dat doet een moeder heel wat.
mijn zoontje doet dat als ie zijn zin niet krijgt en dan zet die het op het krijsen dat je er beroerd van word om gewoon zijn aandacht te krijgen maar het beste is o dat te negeren.
hij bijt ook wel eens en het klinkt heel lullig maar ik heb zachtjes me tanden laten voelen en hij heeft het nooit meer gedaan.
slaan doet hij ook in me gezicht en ja asl ik ht bij hem doe heeeeeeeeeel zachtjes schrikt ie en dan vind ie dat niet leuk.
je moet wel want doet ie het bij jou en doet ie het straks bij iedereen.


suc6
 
ja hoor, die van mij ook, 15 maanden is ze nu en de driftbuien zijn iets van de laatste 2 weken. Ik negeer haar, en ga een beetje in de buurt rommelen, zodat ze me wel ziet. Ze gooit zich heel theatraal op de grond, op haar knietjes met haar hoofd tegen de grond en haat echt boos huilen, gillen doet ze niet.
Soms doet ze het als ze niet uitgekleed wil worden en probeert ze op alle mogelijke manieren van de commode af te komen. Meestal werkt het als ik haar weer op haar rug leg en met stemverheffing zeg dat het nu klaar is. Dan meteen het teletubbies liedje zingen, helpt goed bij haar, als ze niet te boos is tenminste.

groetjes, Ellen
 
Terug
Bovenaan