Driftbuien

Mijn dochter heeft al sinda haar geboorte van die driftbuien en is nu anderhalf en heeft ze nog steeds, maar niet zo vaak meer. Meestal heeft ze er extra last van rond ontwikkelings-sprongetjes. Ik krijg tijdens zo'n driftbui ècht géén contact met haar, mijn oplossing is gewoon haar in haar bedje leggen (woon op één-kamer appartementje dus bedje is tevens box) en inderdaad zodra het gewoon huilen word (dat klinkt echt anders, verdrietiger) dàn gaan troosten. Krijgt ze ze buitenshuis (in de winkel enzo, heel fijn) dan zet ik haar ergens op de grond waar ze zichzelf geen pijn kan doen en er niet al te veel mensen last van hebben en ga ik een stukje verderop wachten tot het over is.
Niet te veel op in gaan is echt het beste! Ga je te veel je best doen om haar uit zo'n bui te krijgen door bijvoorbeel wèl de zin te geven, een snoepje, een leuk spelletje, dan zien ze dat alleen maar als een beloning voor hun slechte gedrag!
 
Hoi,
Mijn dochter, nu bijna 8, toen bijna 2..had ook driftbuien.
Ging ook met haar hoofd ergens tegenaan slaan..Dit was gewoon echt om aandacht. Krijsen daar bereikte ze niets mee, en ze probeerde door zich pijn te doen, medelijden te wekken.
Ik staptte er soms gewoon over heen, en soms haalde ik haar ergens weg en legde ik haar in een hoekje ofzo. Gewoon laten uitrazen.
Ze had ook momenten dat ze volgens mij echt doordraafde, en niets hoorde van wat ik zei..Ze schoptte dan richting mij, en sloeg wild om haar heen. Ik heb haar toen ook weleens in een koude douche gezet..Even afkoelen.
Dit doorbrak dan de situatie, en dan was het over. Daarna praten we erover, en was het klaar. Soms moet je wat he..
Inmiddels hebben we er ook een zoontje bij,. die is nu 4,5 en had er nooit echt last van. En elke moment kan de derde geboren worden.,.we zullen zien..
Groet R, nu 40 weken en 5 dagen zwanger.
 
hallo hier nog zo 1tje

mijn zoontje is 14 maanden en als meneer ze zin niet krijgt gaat ie huilen en wordt ie boos zo boos dat ie mij probeert te bijten   of zichzelf bijt

ik kijk heb boos in ze ogen aan pak ze arm vast en en zeg neeeee zegen m       of pas op he   en dit herhaal ik net zolang   tot ie ophoud met het gebijt   meestal is dit al na 3 keertjes

meestal blijft ie nog een beetje zimmeren maar dat negeer ik gewoon en het gehuil ook   tis aandacht trekkerij en ze zin krijgen

groetjes soraya
 
hier ook een mama van een driftig maar toch zo lief mannetje,

Heel veel belonen als je kind iets goed doet en   negeren als je kind driftig wordt.
Wij delen ook al een straf uit als het echt te ver gaat, op de trap en de deur dicht (het dempt en hij is niet meer betrokken bij ons). Meestal werkt het, soms ook niet, dan een andere creatieve "straf"

Groetjes Bertine
 
Terug
Bovenaan