Mijn dochter heeft al sinda haar geboorte van die driftbuien en is nu anderhalf en heeft ze nog steeds, maar niet zo vaak meer. Meestal heeft ze er extra last van rond ontwikkelings-sprongetjes. Ik krijg tijdens zo'n driftbui ècht géén contact met haar, mijn oplossing is gewoon haar in haar bedje leggen (woon op één-kamer appartementje dus bedje is tevens box) en inderdaad zodra het gewoon huilen word (dat klinkt echt anders, verdrietiger) dà n gaan troosten. Krijgt ze ze buitenshuis (in de winkel enzo, heel fijn) dan zet ik haar ergens op de grond waar ze zichzelf geen pijn kan doen en er niet al te veel mensen last van hebben en ga ik een stukje verderop wachten tot het over is.
Niet te veel op in gaan is echt het beste! Ga je te veel je best doen om haar uit zo'n bui te krijgen door bijvoorbeel wèl de zin te geven, een snoepje, een leuk spelletje, dan zien ze dat alleen maar als een beloning voor hun slechte gedrag!
Niet te veel op in gaan is echt het beste! Ga je te veel je best doen om haar uit zo'n bui te krijgen door bijvoorbeel wèl de zin te geven, een snoepje, een leuk spelletje, dan zien ze dat alleen maar als een beloning voor hun slechte gedrag!